Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Nu kan ju jag bara säga för mig själv...men när jag väl släppte allt så blev jag bombad med mejl, sms och brev från företag jag hade skuld hos. Tog drygt 7 månader så var allt hos fogden.

Så om du nu har misskött lånet i ungefär 1,5 års tid och du hade inte en aning om att det var påväg att sägas upp...Du lär ha fått både brev och annat.

Får inte allt att gå ihop bara. Och framförallt inte när du till och med säger emot dig själv i 2 inlägg direkt efter varandra. Är säkert en hel del info som saknas här, som du helt enkelt inte delger oss.

Du bör kanske söka hjälp från nån kunnig, utanför ett forum på nätet, som kan ta del av alla parametrar och hjälpa dig vidare mot rätt väg.

För ena sekunden pratas det om skuldsanering, sedan löneutmätning, sedan ifall man kan betala av massa under löneutmätning för att prata om att du försökt ta nya lån för att lösa en skuld. Som du tidigare pratat om att försöka betala av snabbare hos KFM.

Om du vet du har misskött dig under så lång tid, vilket tyder på att du inte haft utrymme att betala, men nu helt plötsligt kan betala massor ifall det kommer in till kfm inte ens 1v efter lånet är uppsagt och påväg mot inkasso.
Och varför jag inte har haft råd att betala är för att jag släcker bränder hos inkasso redan.. Om du läser i min tråd ser du nu att jag inte längre har några lån eller krediter som inte är hos inkasso nu.. skulle kanske släppt dom direkt och prioriterat det stora lånet istället.. men hade ju redan ca 200.000 hos inkasso så ja.. lätt att va efterklok men alltid tänkt att jag ska klara det så länge det stora inte går till inkasso, extremt naivt!

Senast ändrad:
Hej! Fick i morse ett besked som gjort att jag numera funderar på att söka skuldsanering. Har inget hos KF än men kommer hamna där utan tvekan. Har nu inga lån eller krediter kvar som inte är hos inkasso. Och igår gick mitt största till Lowell som bara kan erbjuda 3 månader, i hopp om att jag ska kunna refinansiera mina låna. Försökt det sen i April och nu ger jag fan upp.. Orkar inte denna stressen.. Förstår vad det innebär, önskar att någon kunde ge mig en chans då jag betalat av såååååååå mycket redan men men.
Läste lite om skuldsanering och inser att jag kommer ha mer pengar kvar på det sättet. Har 2 barn också..
existensminimum för
1 vuxen - 6090:-
Barn 11-14 år - 4558:-
Barn 0-6 år - 3255:-
Boendekostnad - 10000:-
= 23903:-
Så mycket får jag inte ens i lön så hur löser dom det om man blir beviljad?

Då får man skuldsanering utan betalningsplan

Men vid löneutmätning, då kan dom även ta saker ur hemmet? Som vadå? Äger verkligen inget av värde längre då allt redan är sålt..
Dem tar ju saker av värde.
Dina gamla strumpor är dem inte intresserade av. Och ja, har du löneutmätning så kan även annan egendom utmätas men det är inte alltid det sker då det är 2 separata instanser.

Dem tar ju saker av värde.
Dina gamla strumpor är dem inte intresserade av. Och ja, har du löneutmätning så kan även annan egendom utmätas men det är inte alltid det sker då det är 2 separata instanser.
Det är väl isåfall tvn dom kan ta och då någon 1000 lapp för.. Men det hade varit min mardröm att dom ska komma hem och kolla värde på saker jag äger! Får panikkänsla av att ha dom i mitt hem..
Men har till årsskiftet att försöka hitta en lösning, jag hoppas verkligen jag kan hitta någon.. OM jag löser det så kommer jag registrera mig på lånestopp eller va det heter.. vill aldrig mer se ett lån

Det är väl isåfall tvn dom kan ta och då någon 1000 lapp för.. Men det hade varit min mardröm att dom ska komma hem och kolla värde på saker jag äger! Får panikkänsla av att ha dom i mitt hem..
Men har till årsskiftet att försöka hitta en lösning, jag hoppas verkligen jag kan hitta någon.. OM jag löser det så kommer jag registrera mig på lånestopp eller va det heter.. vill aldrig mer se ett lån
Jag fattar.
Har nyss fått löneutmätning.
Min värsta dröm är att dem stegar in här när jag har folk osv här.
Väldigt få vet om min ekonomiska situation. Utöver närmsta familjen är det enbart min arbetsgivare.

Mår så pass illla att jag funderar på att bara ställa in alla kommande händelser där någon är hembjuden.
Har inget av värde iheller, men det är hela idéen om att dem skulle komma hit och stampa runt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp