Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

hamnar det hos kfm så kommer dem räkna ut hur mycket du kan betala för att ha råd att överleva.
Om dem säger att du kan betala 2000 men du säger 10000 så är något fel.
Sen vet jag inte om man kan betala in extra på skulder hos kfm varje månad?
Går utmärkt att betala på skulder som är hos Kronofogden.

Du kanske borde förhandlat tidigare, lätt att vara efterklok dock = )

Okej så du fick till 3 månaders avbetalning? Och detta för att du skulle försöka lösa nytt lån för beloppet istället?

Du kanske borde förhandlat tidigare, lätt att vara efterklok dock = )

Okej så du fick till 3 månaders avbetalning? Och detta för att du skulle försöka lösa nytt lån för beloppet istället?
Ringde dom så fort jag fick brevet på Kivra så kunde inte förhandla snabbare än så..
Dom kunde erbjuda 3 månader och då skulle jag inkomma med utgifter och inkomster för att bedöma hur mycket jag kan betala dessa 3 månader. Han rådde mig starkt att försöka refinansiera.. No shit liksom.. Det har man ju inte försökt med i 7 månader

hamnar det hos kfm så kommer dem räkna ut hur mycket du kan betala för att ha råd att överleva.
Om dem säger att du kan betala 2000 men du säger 10000 så är något fel.
Sen vet jag inte om man kan betala in extra på skulder hos kfm varje månad?
Men om jag anser att jag klarar mig på mindre än existensminimum? Dom kan ju knappast neka mig? Jag vill ju bli skuldfri så fort jag kan..

Jag funderar dock på att prata med min kille och se om han kan hjälpa mig.. Men tar emot, vill inte att han ska hamna i låneträsket pga mig :(

Ringde dom så fort jag fick brevet på Kivra så kunde inte förhandla snabbare än så..
Dom kunde erbjuda 3 månader och då skulle jag inkomma med utgifter och inkomster för att bedöma hur mycket jag kan betala dessa 3 månader. Han rådde mig starkt att försöka refinansiera.. No shit liksom.. Det har man ju inte försökt med i 7 månader
Jo men företag som ägde skulden från början? Pratade du med dem innan de skickade till inkasso?

Jo men företag som ägde skulden från början? Pratade du med dem innan de skickade till inkasso?
Ja det gjorde jag! Skrivit det tidigare i tråden. Bad om hjälp senast 7/10 av dom att kunna klara av dom utstående fakturorna.. Inte ett ord om att lånet var under uppsägning.. Fick den 10/10 om ränteändring.. hade ingen aning om att ett uppsägningsbrev var skickat, jag har på riktigt inte mottagit något.. Så jag trodde inte det var akut.. Dom drog även autogiro för en faktura.. aja skitsamma, slarvigt av mig kanske men hade jag vetat att det var under uppsägning hade jag varit på dom som fan

Men det ska också tilläggas att jag misskött detta lån i ungefär 1,5 år.. så kan inte klandra dom heller.. ingen drömkund direkt.. det va räntorna.. lånet kostade mig 1700:- i 10 år innan alla räntehöjningarna började.. då ökade det till närmare 2700:- så ökade åren och kom ner till 1300:- för att ha råd eftersom det va fler lån som höjdes.. räntorna höjdes ytligare så till slut betalade jag 1800:- på 20 år..
Amorterat ner det lånet 15.000 på 5 år.. Så stod typ stilla..

Nu kan ju jag bara säga för mig själv...men när jag väl släppte allt så blev jag bombad med mejl, sms och brev från företag jag hade skuld hos. Tog drygt 7 månader så var allt hos fogden.

Så om du nu har misskött lånet i ungefär 1,5 års tid och du hade inte en aning om att det var påväg att sägas upp...Du lär ha fått både brev och annat.

Får inte allt att gå ihop bara. Och framförallt inte när du till och med säger emot dig själv i 2 inlägg direkt efter varandra. Är säkert en hel del info som saknas här, som du helt enkelt inte delger oss.

Du bör kanske söka hjälp från nån kunnig, utanför ett forum på nätet, som kan ta del av alla parametrar och hjälpa dig vidare mot rätt väg.

För ena sekunden pratas det om skuldsanering, sedan löneutmätning, sedan ifall man kan betala av massa under löneutmätning för att prata om att du försökt ta nya lån för att lösa en skuld. Som du tidigare pratat om att försöka betala av snabbare hos KFM.

Om du vet du har misskött dig under så lång tid, vilket tyder på att du inte haft utrymme att betala, men nu helt plötsligt kan betala massor ifall det kommer in till kfm inte ens 1v efter lånet är uppsagt och påväg mot inkasso.

Nu kan ju jag bara säga för mig själv...men när jag väl släppte allt så blev jag bombad med mejl, sms och brev från företag jag hade skuld hos. Tog drygt 7 månader så var allt hos fogden.

Så om du nu har misskött lånet i ungefär 1,5 års tid och du hade inte en aning om att det var påväg att sägas upp...Du lär ha fått både brev och annat.

Får inte allt att gå ihop bara. Och framförallt inte när du till och med säger emot dig själv i 2 inlägg direkt efter varandra. Är säkert en hel del info som saknas här, som du helt enkelt inte delger oss.

Du bör kanske söka hjälp från nån kunnig, utanför ett forum på nätet, som kan ta del av alla parametrar och hjälpa dig vidare mot rätt väg.

För ena sekunden pratas det om skuldsanering, sedan löneutmätning, sedan ifall man kan betala av massa under löneutmätning för att prata om att du försökt ta nya lån för att lösa en skuld. Som du tidigare pratat om att försöka betala av snabbare hos KFM.

Om du vet du har misskött dig under så lång tid, vilket tyder på att du inte haft utrymme att betala, men nu helt plötsligt kan betala massor ifall det kommer in till kfm inte ens 1v efter lånet är uppsagt och påväg mot inkasso.
Men jag har ju råd att betala om det är ett och samma lån, men har fler.. sammanlagt 344000:- det är en jäkla skillnad att betala en summa på ungefär 5000:- på ett lån istället för det 3 dubbla på massor av lån.. och ja jag har haft god kontakt med dom, pratat i telefon osv MEN INTE ETT ENDA BREV HAR JAG FÅTT IFRÅN DOM! Vet också att det sägs upp om man har 3 obetalda, men dom drog en i september.. men då låg det väl redan under uppsägning så man va tvungen att betala alla utstående..
Jag har haft 15 missade samtal om dagen från olika lånebolag, till slut ignorerar man alla tyvärr då man jobbar och sen är det full rulle att hämta barn osv.. Prioriterat fel märker jag ju.. Säger inte att det är någon annans fel än mitt men jag måste få va bitter för att jag inte fått uppsägningsbrevet.. Alla andra som gått till inkasso har jag varit fullt medveten om att dom kommer gå dit men eftersom att jag hade kontakt med den banken genom meddelande så trodde jag inte att det skulle ske än!
OCH 10.000 till KF va bara ett exempel.. Jag menade mer om man kunde betala in mer än va utmätningen anger att jag ska betala..

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp