- Meddelanden
- 20
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 26
Betalade sista för ett år sedan slutet av februari. Som sagt 4årig betalplan. Inledande 2019-02-08I senaste betalplanen står det väll exakt när sista betalning ska ske?
Betalade sista för ett år sedan slutet av februari. Som sagt 4årig betalplan. Inledande 2019-02-08I senaste betalplanen står det väll exakt när sista betalning ska ske?
Men alltså...den personen kan inte ha full koll säger jag..Du har ju dessutom gjort alla dina betalningar då du haft förkortad betalplan.Nu blev jag förvirrad.
pratade nyss med kfm bara för att dubbelkolla allt. När jag påtalade att min sanering var över idag så blev hen lite förvånad då hen menade att det ej var mitt inledande som ligger till grund för dom fem åren utan när min första betalning gjordes vilket var slutet av mars.?!? Uc är ju ren men innebär detta då att jag fortsatt är i risk för omprövning samt att jag fortsatt är under sanering månaden ut.? Fattar noll nu
Nej finns inget sånt. Isf är det nått helt nytt. Omprövning på ekonomiska grunder ska göras senast sista dagen för skuldsaneringen. Finns liksom inget "laga kraft" när det gäller avslutad sanering. Den är slut fem år efter inledande. Punkt!Ja visst är det underligt. Om det har med respittid för omprövning eller nått.
De har satt det i system och inget misstag som de vill påstå.Och där ramlade det in på Kivra ytterliggare en Creditsafe tagna av intrum samma dag som saneringen är avslutad.
Tänker exakt samma ! Är klar om ca en månad.Intrum är verkligen smuts, kommer driva mitt ärende till rätten vid avklarad skuldsanering om det sker upplysning, en bit kvar men är trött se detta.
Värt notera det är olagligt ifall dom tar en upplysning för se om du har kapital för bedriva en process är också olagligt.Tänker exakt samma ! Är klar om ca en månad.
Vad är det olagliga?Värt notera det är olagligt ifall dom tar en upplysning för se om du har kapital för bedriva en process är också olagligt.
Sett det ske också bland dessa bolag när jag tittade runt. Gör dom det så kan man slå två flugor i samma smäll .
Finns prejudikat för båda så gratis pengar i princip även om säkerligen inte mycket.
Kommer dock göra det för jag är trött på detta.