Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, upplysning

Fem år efter inledande var nu den 12/9 och som för många andra så tog Intrum en creditsafe samma dag där jag då var nollad. Förstår inte riktigt varför med tanke på att dom tog en senast i mitten av april för att kontrollera förra årets inkomst:thinking:. Någon som förstått varför dom gör detta? Bara för att kontrollera inkomst? Och eventuellt inkomma med en sen omprövning? Man blir så orolig när man äntligen är i mål (har sista betalningen kvar nu i sep)

Fem år efter inledande var nu den 12/9 och som för många andra så tog Intrum en creditsafe samma dag där jag då var nollad. Förstår inte riktigt varför med tanke på att dom tog en senast i mitten av april för att kontrollera förra årets inkomst:thinking:. Någon som förstått varför dom gör detta? Bara för att kontrollera inkomst? Och eventuellt inkomma med en sen omprövning? Man blir så orolig när man äntligen är i mål (har sista betalningen kvar nu i sep)
Till dig mig sa dom att de gjorde det automatiskt när systemet uppdaterar om en förändring.

Hände exakt samma sak för mig. Intrum tog en upplysning den 14 juni och nu den 9/9 då min sanering avslutades och mitt UC var ren. Jag kan förstå att de tar en upplysning efter att taxeringen är uppdaterat i juni men förstår verkligen inte vitsen med att de tar en upplysning samma dag. Mina taxeringsuppgifterna är ju oförändrade. Dessutom ringde jag kfm samma dag för att dubbelkolla att ingen inkommit med en omprövning. Blev lättad när jag fick ett nej till svar. Sen landar upplysningen på Kivra två dagar senare där de tagit en upplysning samma dag som skusan avslutades. Fick ont i magen och blev nojig och funderar nu på om jag ska ringa kfm igen för att dubbelkolla. Ska tillägga att min inkomst inte ökat i den grad att det ger skäl till omprövning. Tänker att Intrum borde i så fall inkommit med det redan i juni. Som sagt man är nojig in i det sista.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp