Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, upplysning

Räknas skuldsaneringen vara över på dagen 5år efter inledande. Eller räknas även den dagen in.?

tex inledande den 10e är den dagen 5 år senare även inräknad eller är det klart när den 9e slår över till den 10e.

om man kollar UC skall skuldsanering vara borta den 10e eller 11e.
Min sanering inleddes 22/5-17 och anmärkningen försvann 22/5-22. Då hade jag alltså rent papper. Så m a o klar när det slog över till 22.

Rasar börsen idag .Minus 24% .Betyg skräpstatus.Vet inte tror säkert testar efter skuldsanering lura godtrogna människor.Avslutad sanering har dom inte rätt att bara göra en kreditprövning.varför

Räknas skuldsaneringen vara över på dagen 5år efter inledande. Eller räknas även den dagen in.?

tex inledande den 10e är den dagen 5 år senare även inräknad eller är det klart när den 9e slår över till den 10e.

om man kollar UC skall skuldsanering vara borta den 10e eller 11e.
Natten till ditt inledandedatum dvs kl 00.

Jag var en av dom som fick en upplysning tagen på mig av Intrum den 25e januari.

Nervositeten i det var hemsk då skuldsaneringen som inleddes 2019-02-08 snart skulle vara över.
Även om jag egentligen ej har något att dölja så vet man aldrig med dessa bolag.

Nu på morgonen så kollade jag min uc, och där är jag ren ÄNTLIGEN efter alla dessa år.......

Men står väl inte på innan det tas en upplysning till eller att det dyker upp en omprövnings begäran under dagen idag.

Tack iaf för allt stöd både före och under denna resa på detta fantastiska forum.

Jag var en av dom som fick en upplysning tagen på mig av Intrum den 25e januari.

Nervositeten i det var hemsk då skuldsaneringen som inleddes 2019-02-08 snart skulle vara över.
Även om jag egentligen ej har något att dölja så vet man aldrig med dessa bolag.

Nu på morgonen så kollade jag min uc, och där är jag ren ÄNTLIGEN efter alla dessa år.......

Men står väl inte på innan det tas en upplysning till eller att det dyker upp en omprövnings begäran under dagen idag.

Tack iaf för allt stöd både före och under denna resa på detta fantastiska forum.
Grattis till avklarad sanering. :) Var beredd på att ytterligare en upplysning från Intrum landar i Din Kivra antingen imorgon eller närhelst därefter. Intrum verkar ha satt i system att ta en ny upplysning på en dagen efter saneringen är klar... Det enda "positiva" med det är att det endast är en Creditsafe...

Nu blev jag förvirrad.

pratade nyss med kfm bara för att dubbelkolla allt. När jag påtalade att min sanering var över idag så blev hen lite förvånad då hen menade att det ej var mitt inledande som ligger till grund för dom fem åren utan när min första betalning gjordes vilket var slutet av mars.?!? Uc är ju ren men innebär detta då att jag fortsatt är i risk för omprövning samt att jag fortsatt är under sanering månaden ut.? Fattar noll nu

Nu blev jag förvirrad.

pratade nyss med kfm bara för att dubbelkolla allt. När jag påtalade att min sanering var över idag så blev hen lite förvånad då hen menade att det ej var mitt inledande som ligger till grund för dom fem åren utan när min första betalning gjordes vilket var slutet av mars.?!? Uc är ju ren men innebär detta då att jag fortsatt är i risk för omprövning samt att jag fortsatt är under sanering månaden ut.? Fattar noll nu
Ringer du igen och pratar med annan handläggare, så får du annat svar… :rolleyes:
Men det är väl så att du betalar sista gången till KF nu i slutet på februari eller?!

Ringer du igen och pratar med annan handläggare, så får du annat svar… :rolleyes:
Men det är väl så att du betalar sista gången till KF nu i slutet på februari eller?!
Mm verkar onekligen så.
Nja jag hade 4årig betalningsplan, men kan såklart ha nått med saken att göra. När kan man vara lugn, trygg och få känna att det är över

I senaste betalplanen står det väll exakt när sista betalning ska ske?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp