Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, upplysning

Detta gör mig väldigt upprörd för de har ingen anledning att kolla upp dig el någon annan efter avslutad skuldsanering.
På den kopian jag fick stod bara årsinkomst och upplysning om skuldsaldo, anmärkningar osv med inget om lån eller historik på det.
Creditsafe redovisar väl inte lån och krediter tagna…vill jag minnas…

Då kan ju det Intrum sagt att de ville kolla ny skuldsättning inte stämma.
Ny skuldsättning spelar väl ingen roll ändå va?
Teoretiskt sätt kan man väl ha utmätning samtidigt som skuldsanering så länge som man kan betala allt? (Även om det blir typ omöjligt)

de var så kundtjänst uttryckte sig i samtalet, jag upplevde samtalet som relativt flummigt och luddigt liksom svepte över frågorna jag ställde.

Att dom tagit upplysningar hit och dit när skuldsaneringen var aktiv har jag aldrig brytt mig så mycket om.
Däremot läste jag bara i denna tråd att dom inte får ta upplysning när skuldsaneringen är klar så då ringde jag upp dom helt enkelt.

Då kan ju det Intrum sagt att de ville kolla ny skuldsättning inte stämma.
Nä exakt… dåligt upplysta kundtjänst medarbetare skulle jag vilja påstå ! Än mer så eftersom till Dig sa dom det var ett ”misstag”…

Ny skuldsättning spelar väl ingen roll ändå va?
Teoretiskt sätt kan man väl ha utmätning samtidigt som skuldsanering så länge som man kan betala allt? (Även om det blir typ omöjligt)
Nä det spelar ingen roll. Intrum eller något annat inkassobolag har heller inte med det att göra överhuvudtaget!

Nä det spelar ingen roll. Intrum eller något annat inkassobolag har heller inte med det att göra överhuvudtaget!
Vilket skitsnack från Intrum! Isf skulle ju varenda inkassobolag kunna pumpa ut upplysningar på alla bara för o kolla om folk har lån... Vad jag väljer göra efter min sanering har ju ingen annan m å göra..

Vilket skitsnack från Intrum! Isf skulle ju varenda inkassobolag kunna pumpa ut upplysningar på alla bara för o kolla om folk har lån... Vad jag väljer göra efter min sanering har ju ingen annan m å göra..
Exakt ! Det är detta som har gjort mig så engagerad i denna tråden, för jag tar de nästan personligt även då jag själv inte har drabbats (ännu). Min sanering är slut i mars, så då sker väl samma för mig och jag tycker det är fruktansvärt integritetskränkande OM det sker när min sanering är över. Att en kundtjänst medarbetare även säger att dom ”vill se så man inte har dragit på sig nya skulder” fick mig nästan topp tunnor rasande ! Vem f-n tror dom att dom är… :mad:

Exakt ! Det är detta som har gjort mig så engagerad i denna tråden, för jag tar de nästan personligt även då jag själv inte har drabbats (ännu). Min sanering är slut i mars, så då sker väl samma för mig och jag tycker det är fruktansvärt integritetskränkande OM det sker när min sanering är över. Att en kundtjänst medarbetare även säger att dom ”vill se så man inte har dragit på sig nya skulder” fick mig nästan topp tunnor rasande ! Vem f-n tror dom att dom är… :mad:
Nya skulder är inte ens ett villkor i skuldsaneringen..
Jag tror det var det i någon av de första uppsättningarna av lagen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp