Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, efter första samtalet vad ska man tänka på?

Studien gjordes på ca 25000 slumpässigt beviljade skuldsaneringar. ca 5% (1250 personer) av dessa hade över 2 miljoner kr i skulder som ingick i skuldsaneringen
Jag förstår, men man kan dra felaktig slutsats att om man har mer än 2 miljoner har man då bara 5%%chans att få skuldsanering. Att det är "bara"1250 av 25 000 beror på att det är mycket färre som har så stor skuld.Kanske är det så (jag vet inte)att av alla som har 500.000 i skuld får 20 %skuldsanering och av de som har mer än 2 miljoner får 70 %.

Jag förstår, men man kan dra felaktig slutsats att om man har mer än 2 miljoner har man då bara 5%%chans att få skuldsanering. Att det är "bara"1250 av 25 000 beror på att det är mycket färre som har så stor skuld.Kanske är det så (jag vet inte)att av alla som har 500.000 i skuld får 20 %skuldsanering och av de som har mer än 2 miljoner får 70 %.
Precis, detta har inget att göra med hur stor chans man har att få skuldsanering.

Det är bara statistik på hur mycket skulder som fanns med i dessa skuldsaneringar

De där siffrorna säger ju egentligen inget.
Hade varit mer spännande med siffror som

Har du x I skuld, är det % chans att få skuldsanering.

Jag menar om alla som ansökt med över 2 miljoner i skuld fått skuldsanering. Ger det en 100% chans men de där siffror säger att av de med skuldsanering är det % som har 2 miljoner i skulder.

Jag menar om alla som ansökt med över 2 miljoner i skuld fått skuldsanering. Ger det en 100% chans men de där siffror säger att av de med skuldsanering är det % som har 2 miljoner i skulder.
Det hade vart mer spännande ja:

Men du måste ta statistiken i kontext till vad jag svarade på.

Kommentar: ”Få skuldsanering med 300k i skuld låter otroligt”

Mitt svar var att det inte är så otroligt som det låter och här finns statistik som stödjer det. Inom 6 intervall så är det 3e vanligaste gruppen.

Hade vart ett jäkligt konstigt svar ur kontext om jag hade svarat: så här många får skuldsanering som har 2 miljoner i skulder.

Så siffrorna säger något som svar i rätt kontext till vad diskussionen handlade om.
Men också highlightar poängen om att man inte alltid behöver miljonskulder för att få skuldsanering

Senast ändrad:

Det siffrornasäger är att 5% av dessa 25,000 hade mer än 2 miljoner i skuld. Siffrorna är inte framtagna för att visa beviljandegrad av alla ansökningar som hade mer än 2 miljoner.
Vill man veta det, så får man beställa en annan undersökning :)

Min mamma skickade in en ansökan om skuldsanering. Idag fick hon ett beslut om att inleda skuldsanering, där det står att hon uppfyller kraven, men att det slutgiltiga beslutet kommer att komma om 6-7 veckor. Hur stora är chanserna att det blir beviljat?

Min mamma skickade in en ansökan om skuldsanering. Idag fick hon ett beslut om att inleda skuldsanering, där det står att hon uppfyller kraven, men att det slutgiltiga beslutet kommer att komma om 6-7 veckor. Hur stora är chanserna att det blir beviljat?
Runt 85% som får inledande får också beviljat om jag inte minns fel.

Har nu gått en vecka sedan jag hade samtalet med min handläggare, har inte fått beslut om inledande ännu!
är det vanligt att det tar upp mot en vecka? Det jag har läst är att folk brukar få svar typ dagen efter eller iaf 2 dagar efter!
är det något jag bör förvänta mig nu när det dragit ut på tiden?
har 1000 tankar angående detta och hoppas verkligen det går genom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp