Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, efter första samtalet vad ska man tänka på?

Har nu gått en vecka sedan jag hade samtalet med min handläggare, har inte fått beslut om inledande ännu!
är det vanligt att det tar upp mot en vecka? Det jag har läst är att folk brukar få svar typ dagen efter eller iaf 2 dagar efter!
är det något jag bör förvänta mig nu när det dragit ut på tiden?
har 1000 tankar angående detta och hoppas verkligen det går genom
Hade mitt samtal för typ 1 timme sedan. Jag frågade hur lång tid det tar innan man får svar. Hon sa att troligast nästa vecka OM inget oförutsett händer.

Tänker att handläggaren kan bli sjuk, behöva vabba eller av annan anledning inte hinner/ kan jobba klart fallet och att det är därför det kan dröja. Men väntan är jobbig känner jag redan nu.....

Hade mitt samtal för typ 1 timme sedan. Jag frågade hur lång tid det tar innan man får svar. Hon sa att troligast nästa vecka OM inget oförutsett händer.

Tänker att handläggaren kan bli sjuk, behöva vabba eller av annan anledning inte hinner/ kan jobba klart fallet och att det är därför det kan dröja. Men väntan är jobbig känner jag redan nu.....
Hoppas på det bästa nu ! Vilka frågor fick du av handläggaren ? Jag väntar samtal i slutet av april / början av maj .

Hoppas på det bästa nu ! Vilka frågor fick du av handläggaren ? Jag väntar samtal i slutet av april / början av maj .
Ja fy, det känns så nervöst nu... Samtalet tog ca 15 min. Jag har sökt en gång innan där jag fick avslag, så frågorna var inte så många, då de ju redan har den mesta informationen. Mitt samtal blev mest att uppdatera lönen, hyran, och att bekräfta att jag inte spelat och tagit nya lån/krediter. Hon frågade lite om förra ansökningen och jag typ bara bekräftade vad jag skrivit då ( om hur skulderna uppstått). Håller tummarna för både mig själv och alla andra nu, låt det bli året det vänder för oss

Ja fy, det känns så nervöst nu... Samtalet tog ca 15 min. Jag har sökt en gång innan där jag fick avslag, så frågorna var inte så många, då de ju redan har den mesta informationen. Mitt samtal blev mest att uppdatera lönen, hyran, och att bekräfta att jag inte spelat och tagit nya lån/krediter. Hon frågade lite om förra ansökningen och jag typ bara bekräftade vad jag skrivit då ( om hur skulderna uppstått). Håller tummarna för både mig själv och alla andra nu, låt det bli året det vänder för oss
Tack för ditt svar ! Vi ska verkligen Hålla tummarna för dej nu !!! Ojjjj va nervöst !!

Hur länge sen var de du spela / tog ditt senaste lån ? Håller tummarna för dig❤️

Håller tummarna för dig! ❤️

Hur mycket skulder du har ?

Min mamma fick idag ett brev där hon ombads svara på tre ytterligare frågor om värdet på lägenheten (trots att den inte är hennes), lägenheten tillhör hennes nuvarande man. Hon fick också en fråga om kostnader för sjukvård? Det låter konstigt! Vad har värdet på hennes mans lägenhet att göra med godkännande av skuldsanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp