- Meddelanden
- 245
- Mottagna reaktioner
- 47
- Poäng
- 157
Tack för bra information. Jag kan inte ta nya lån osv. Jadu. Har inte en aning men kan inte minnas att jag sökt något lån. Ja precis, låg ribba håller jag.Jo, skulder får registreras hos KFM, en sådan skuld är ju inte ny. Du ska inte ta nya lån, avbetalning, köpa på faktura med delbetalning, använda kreditkort/krediter osv, det är det jag menar med kontant, att betala saker direkt. Kan det vara så att du övertolkar lite?
Det ser också ut som du sökt ett lån i februari på 20tkr? Vad var det till? Sådant är exempel som KFM kan komma att undra.
Ja väljer man medvetet att gå ner i lön som påverkar betalplanen är det klart att det inte ser jättebra ut och kan ifrågasättas.
Därför det är viktigt att ha så låg ribba som möjligt när man söker tycker jag, inte flera extrajobb och hög helg-OB när man funderat på att slippa helger etc utan allra helst så lågt som möjligt - om man inte har riktigt hög lön så de två betalfria månaderna väger upp. Är väl heller ingen hit att säga upp sig för att gå på a-kassa och sedan söka sanering dagen efter. Den strategin och insikten kanske man får komma på själv dock, vad som passar en bäst.