Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förstår. Blev lite svårt nu men ska kolla upp med kfm i morgon. Skulle vara surt om en sån liten skuld skulle ställa till det. Men har läst att det är olika från fall till fall på hur gamla eller nya skulder är. Viktigast är väl att inte dra på någon skuld efter ansökningstiden eller?
Ja precis.

Förstår. Blev lite svårt nu men ska kolla upp med kfm i morgon. Skulle vara surt om en sån liten skuld skulle ställa till det. Men har läst att det är olika från fall till fall på hur gamla eller nya skulder är. Viktigast är väl att inte dra på någon skuld efter ansökningstiden eller?
Nope dom sa att jag ligger bra till för inledande och ev skuldsanering. Vad tänkte du på? Jag drog dock på mig 2100kr i skuld 202206 men det är det enda. Jag gjorde ansökan i augusti. Såg inte att jag hade fått dom där två som är ett ytterst litet belopp på kfm förens nu när jag gjorde UC. Ska jag betala det för säkerhetsskull eller det kanske inte har någon betydelse?
Jag tänkte mer om skulderna var statliga, underhåll, skadestånd (kopplat till nåt brott?), skatteskulder och sånt, men jag kanske tänker fel att det skulle försvåra. Tror inte alls den lilla skulden påverkar beslutet.
Jag betalade nada efter inskickad ansökan, hade tagit ett lån två månader före sökdatum och hade bara hunnit betala en månad på det. Den borgenären bestred förslaget men KFM beviljade ändå, med hänvisning till att den var så liten i sammanhanget och togs för att klara vanliga omkostnader, så mycket beror på helhetsbilden.

Jag tänkte mer om skulderna var statliga, underhåll, skadestånd (kopplat till nåt brott?), skatteskulder och sånt, men jag kanske tänker fel att det skulle försvåra. Tror inte alls den lilla skulden påverkar beslutet.
Jag betalade nada efter inskickad ansökan, hade tagit ett lån två månader före sökdatum och hade bara hunnit betala en månad på det. Den borgenären bestred förslaget men KFM beviljade ändå, med hänvisning till att den var så liten i sammanhanget och togs för att klara vanliga omkostnader, så mycket beror på helhetsbilden.
Har två skadestånd (böter) för två strafföreläggande som endast är kopplat till brott. Okej. Ja dom kollar ju på helhetsbilden. I min uc står det skatteskuld 2001kr men när man loggar in på kfm så står det 2609kr, vilket är det som gäller?

Har två skadestånd (böter) för två strafföreläggande som endast är kopplat till brott. Okej. Ja dom kollar ju på helhetsbilden. I min uc står det skatteskuld 2001kr men när man loggar in på kfm så står det 2609kr, vilket är det som gäller?
Inte jätterelevant vilket det är enligt mig, jag hade gått på det högre beloppet iaf.
Ok, det var ju inga saftiga skatteskulder iaf.

Inte jätterelevant vilket det är enligt mig, jag hade gått på det högre beloppet iaf.
Ok, det var ju inga saftiga skatteskulder iaf.
Nä precis. När kfm menar att man inte får dra på sig nya skulder det innefattar väl inkasso också? Eller det får inte registreras nya skulder hos kfm efter ansökningstiden? Finns det folk som har skuldsanering men råkat få skulder till inkasso som man gjort en avbetalningsplan på som man sköter förövrigt? Detta är ett exempel bara...

Fan vad anmärkningar jag har, 111st på pricken! Ska bli så skönt att eventuellt få slippa dom. Fick meddelande från KFM att dom tagit emot ärendet den 20220823. Hoppas på ett inledande snart.

111 st? Snyggt, underhållsstöd eller pböter?

2609
600 kr i grundavgift och några kronor i räntan är mellanskillnaden

Ska ringa kfm i morgon och kolla lite saker men uppdaterar tråden löpande.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp