- Meddelanden
- 4 158
- Mottagna reaktioner
- 4 064
- Poäng
- 2 617
En betalning efter brukar vara lugnt. Brukar krävas att man ligger efter med 4 betalningar (4 betalningar och inte en betalning i 4 månader) för att det ska motivera omprövning från borgenär. Tänk på att också ompröva om du har för lite kvar efter lön, om betalningsutrymmet minskat av någon anledning med mer än 500kr.Lånar tråden här, är det någon som legat efter med betalningar mkt här? Någon var sanering avslutats pga dåligt skötta betalningar?
Orolig för jag betalade just majs betalning nu och försöker hittab pengar för denna mpnads betalning. Fick bara en påminnelse då i början av juni som är betalningfri.Så tekniskt sättvär jag ikapp än fram till sista juli. Någon som lehat efter längre här och KFM ringer väl ändå innan när det är på gränsen att saneringen avbryts?
Sen har jag 4 årig sanerimg men säger ändå den pågår 5 år..vad händer då sista året då man inte ska betala något? Ingentimg förutom att man är blockad fr att tex söka lån el skaffa bostad?
Men vill du komma ikapp så ställ in dig på betala som vanligt enligt betalplan Augusti-September-Oktober-November och sen när betalfria månaden i December kommer så betalar du ikapp.
"Vid omprövning av beslut om skuldsanering enligt skuldsaneringslagen ska en helhetsbedömning av samtliga omständigheter göras. Följande indikerar att en omprövning kan vara motiverad:
- Om gäldenären försummat att betala enligt betalplanen under minst fyra månader
- Om gäldenärens betalningsutrymme minskat med 500 kr eller mer per månad, efter avdrag för buffert.
Tror att många kanske missar en betalning ibland för att man sitter på lågt belopp kvar under längre tid varje månad utan att ompröva det.
Senast ändrad: