Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering. 3.5 år kvar..

Ja det hade funkat hur bra som helst.
Är det man får vid löneutmätning eller skuldsanering? Förlåt har ingen koll är så himla trött och sliten av allt.
Glömde nämna att jag betalar 700 kr till csn oxå. Nu när jag tänker efter så är det helt sjukt hur mycket pengar som försvinner varje månad och att jag försöker hålla mig flytande fan. Orkar ingen mer.
Förbehållsbeloppet är samma oavsett om det är löneutmätning eller skuldsanering. Skillnaden är att med sanering har du en extra buffert som brukar ligga mellan 500-1000:- i månaden samt då betalfritt i jun och dec. Och har du tex varit sjuk eller liknande så du får en lägre lön någon månad så måste du fortfarande betala samma summa vid sanering men vid löneutmätning så kommer det istället dras mindre till KFM så du alltid får behålla förbehållsbeloppet.

Vid skuldsanering har du dessutom en buffertpeng varje månad plus två betalfria månader. Dessa pengar är tänkt att täcka för oförutsedda utgifter.
Ringde kommunen och ska prata med en skuldrådgivare på onsdag. Det är första steget. När jag fått mer info så ska jag berätta för min fru och bestämma tillsammans hur vi ska ta oss vidare. Ska man vara helt ärlig mot rådgivare kan jag föreslå att släppa allt? Vad ska jag svara om de undrar varför jag har tagit så många lån? Lyxföllan, ta nya lån för att släcka gamla och det har byggts på.

Förbehållsbeloppet är samma oavsett om det är löneutmätning eller skuldsanering. Skillnaden är att med sanering har du en extra buffert som brukar ligga mellan 500-1000:- i månaden samt då betalfritt i jun och dec. Och har du tex varit sjuk eller liknande så du får en lägre lön någon månad så måste du fortfarande betala samma summa vid sanering men vid löneutmätning så kommer det istället dras mindre till KFM så du alltid får behålla förbehållsbeloppet.
Fast skillnaden är att vid skuldsanering så har man 3-5 årig plan sedan är man skuldfri men löneutmätning är hela livet? Alltså tills allting är betalt och under tiden så kan man inte köpa något alls på avdelning eller hur? Man är låst

Fast skillnaden är att vid skuldsanering så har man 3-5 årig plan sedan är man skuldfri men löneutmätning är hela livet? Alltså tills allting är betalt och under tiden så kan man inte köpa något alls på avdelning eller hur? Man är låst
Stämmer, skuldsanering är alltid i 5år. Men du kan ha kortare betalplan, men anmärkningen sitter alltid kvar i 5 år.

Stämmer, skuldsanering är alltid i 5år. Men du kan ha kortare betalplan, men anmärkningen sitter alltid kvar i 5 år.
Så vid löneutmätning så har man anmärkningar "resten av livet" det är ju därför jag inte vill släppa allt och vill få skuldsanering och överleva i 5 år.

Så vid löneutmätning så har man anmärkningar "resten av livet" det är ju därför jag inte vill släppa allt och vill få skuldsanering och överleva i 5 år.
Tyvärr är det ju inget du väljer att du "ska ha" sanering. Finns ju ingen garanti att du beviljas. Många parametrar som tas hänsyn till.
Du har inte anmärkning resten av livet bara för att du får löneutmätning. En betalningsanmärkning ligger kvar i 3 år. Däremot kommer du ha ett skuldsaldo så länge som det finns skulder hos KFM.
Jag tycker du tänker fel när du tänker att du inte kan ta något på avbetalning om du har löneutmätning. Det är ju därför du sitter där du sitter idag så du behöver ändra tankesätt. EN sanering är rehabiliterande och det är meningen att du ska lära dej handskas med de pengar du har och att betala din utgifter i tid.

Kanske fel tråd ! men har en fråga , fick beslut om skuldsanering 15 maj , missade maj betalning pga fick va hemma från jobb en del , den borde vunnit laga kraft 5 juni , jag fick påminnelse i torsdags förra veckan ,, när jag loggar in på Kronofogden står de 0 kr skuld , betyder det att de vunnit laga kraft , jag ser inte de mer åren 1-5 som vissa får upp

om det inte var beslut om att inleda så bör det vara lagvunnet.

Är det under inledande så bådar det inte gott om du missat en betalning redan. Hoppas du betalade nu i juni åtminstone?

Det va ett beslut om skuldsanering efter inledande , den kommer betalas denna veckan , men varför ser jag inte det här som visa får upp när dom loggar in hur långt man kommit i saneringen , dock står de på alla skulder att dom ingår i min skuldsanering när man kollar olika aktörer samt skuld

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp