Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering. 3.5 år kvar..

Är inne på år tre, betalar sista gången augusti 2026, så mitt uppe i saneringen nu. Har både gått fort och långsamt, tycker jag. Fick inledande i augusti 2022 vilket känns som en evighet sedan. Har aldrig legat efter med en enda betalning, vill inte på något sätt sabba detta.

Hur fan fick så många 3 år?
I mitt förslag har jag en 5årig betalplan. Trodde jag skulle få kortare. Men skulle det gå igenom är jag såklart tacksam oavsett.

11 månader kvar av totalt 5 år. Nu går tiden otroligt sakta, men oerhört tacksam för möjligheten, och ser framemot framtiden för första gången på MÅNGA år.

Vad är det som avgör att man får en kortare betalplan? :)

Ca 2år kvar, gjort mer än hälften.

Har en nollad plan just nu. Tycker det går rätt fort ändå?

Ca 2år kvar, gjort mer än hälften.

Har en nollad plan just nu. Tycker det går rätt fort ändå?
Jag upplever att det går upp och ner. Ibland känns det som att det bara rusar förbi, men ibland är det så segt, frustrerande, vansinnesinducerande långsamt. :facejoy:

Hej alla, vet ej om det är rätt att posta här men har en fråga till er som har skuldsanering då jag är inne på att söka.
Hur lever man under tiden? Kan man t.ex resa? Vad händer om tvn eller diskmaskinen går sönder? Antar att man ej kan köpa nåt på avbetalning.
Tack på förhand! :)

Hej alla, vet ej om det är rätt att posta här men har en fråga till er som har skuldsanering då jag är inne på att söka.
Hur lever man under tiden? Kan man t.ex resa? Vad händer om tvn eller diskmaskinen går sönder? Antar att man ej kan köpa nåt på avbetalning.
Tack på förhand! :)
Man lever i princip som vanlig fast med lite mindre pengar (men många ink jag själv har betydligt mer pengar med sanering än innan) och självklart kan du resa förutsatt att du har råd såklart. Har du sanering så har du en buffert-peng 500-1000 ca i månaden som är tänkt att man skall lägga undan för oförutsedda utgifter som tex trasig diskmaskin.. du har även 2 betalfria månader (Jun och Dec) varje år där du inte betalar in något alls till saneringen.

Man lever i princip som vanlig fast med lite mindre pengar (men många ink jag själv har betydligt mer pengar med sanering än innan) och självklart kan du resa förutsatt att du har råd såklart. Har du sanering så har du en buffert-peng 500-1000 ca i månaden som är tänkt att man skall lägga undan för oförutsedda utgifter som tex trasig diskmaskin.. du har även 2 betalfria månader (Jun och Dec) varje år där du inte betalar in något alls till saneringen.
Tack så mycket för ditt svar. Jag har i dagsläget noll kronor efter alla utgifter så det hade underlättat mycket men det är lång väg dit.
Ytterligare fråga till er som haft skuldsanering, måste man släppa allt först innan man blir beviljad? Att man hamnar hos kronofogden och få utmätning och sedan ansökan om skuldsanering? Annars anser de kanske att man klarar sig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp