Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering. 3.5 år kvar..

Tack så mycket för ditt svar. Jag har i dagsläget noll kronor efter alla utgifter så det hade underlättat mycket men det är lång väg dit.
Ytterligare fråga till er som haft skuldsanering, måste man släppa allt först innan man blir beviljad? Att man hamnar hos kronofogden och få utmätning och sedan ansökan om skuldsanering? Annars anser de kanske att man klarar sig?
Man behöver inte ha skulder hos kronofogden för att söka sanering.

Tack så mycket för ditt svar. Jag har i dagsläget noll kronor efter alla utgifter så det hade underlättat mycket men det är lång väg dit.
Ytterligare fråga till er som haft skuldsanering, måste man släppa allt först innan man blir beviljad? Att man hamnar hos kronofogden och få utmätning och sedan ansökan om skuldsanering? Annars anser de kanske att man klarar sig?
Det finns inget krav på att man måste vara hos kronofogden för att bli beviljad skuldsanering.

Förresten, lägger dem stor vikt på hur och varför man har tagit så många lån? Om man nu inte är spelberoende eller dylikt. Kan sva på uppkomsten av lånen vara avgörande i processen?
Evig tacksam för alla svar

Förresten, lägger dem stor vikt på hur och varför man har tagit så många lån? Om man nu inte är spelberoende eller dylikt. Kan sva på uppkomsten av lånen vara avgörande i processen?
Evig tacksam för alla svar
Det spelar in absolut, sen är en stor del i det hela att lånen inte skall vara för nyligen tagna. Det är viktigt att man har en brytpunkt som visar att man har ändrat sitt beteende.

Det spelar in absolut, sen är en stor del i det hela att lånen inte skall vara för nyligen tagna. Det är viktigt att man har en brytpunkt som visar att man har ändrat sitt beteende.
Vad ska man säga då?
Jag tog ett lån 30k under februari 2025
Stor samlingslån under 2024 500k collector för att samla plus fairlo 40k slutet av 2024.
Så alla är nyligen tagna om man kollar historiken.
Klarna användes nyligen 20k
Det är ingen idé att söka eller hur? Kommer bli nekad fan. :/

Vad ska man säga då?
Stor samlingslån under 2024 500k collector för att samla plus fairlo 40k slutet av 2024.
Har du nyligen använt klarna på 20k kommer de nog ställa till problem, ja. Speciellt om du redan innan haft problem att betala de du redan har.

Vad ska man säga då?
Söka kan du ju alltid göra och får du avslag får du veta orsaken och kan jobba på den. Lite problematiskt kan jag tycka att största delen av dina lån verkar vara så pass nya. Även om det på 500 000 kr var ett samlingslån.
Du skriver att du är så rädd för utmätning men med de siffror om inkomster o utgifter du skrivit att ni har så förstår jag faktiskt inte hur du får det går runt. En skuldsaneringsansökan tar kanske 7-8 mån innan någon handl börjar utreda. Kan ni hålla er flytande under tiden utan att ta nya lån el anv kreditkort?

Vad ska man säga då?
Du kan alltid söka, det värsta som kan hända är ju att du får avslag men då får du också anledningen till avslaget. Söker du nu är det ju minst 6 månader innan någon ens tittar på din ansökan. Jag hade tagit ett lån på 40k i Okt -23 helt enkelt för att få det att gå runt men sen i Nov samma år bestämde jag mig för att det här går inte länge så då släppte jag rubbet. Sökte sanering i Jan -24 och blev beviljad. Så mitt senaste lån var ca 3 månader gammalt när jag sökte men däremot resterande lån var äldre.

Söka kan du ju alltid göra och får du avslag får du veta orsaken och kan jobba på den. Lite problematiskt kan jag tycka att största delen av dina lån verkar vara så pass nya. Även om det på 500 000 kr var ett samlingslån.
Du skriver att du är så rädd för utmätning men med de siffror om inkomster o utgifter du skrivit att ni har så förstår jag faktiskt inte hur du får det går runt. En skuldsaneringsansökan tar kanske 7-8 mån innan någon handl börjar utreda. Kan ni hålla er flytande under tiden utan att ta nya lån el anv kreditkort?
Mina lån är från 2017 och 2019 men hade så många små så ville samla alla och fick av collector 2024.
Fairlo 40k tog jag för att kunna överleva och sedan 30k santander för att släcka norwegian och få använda de pengarna för att överleva osv. Klarna har jag 10 dagar på mig att betala så om jag lyckas med det så har jag inget som kommer synas då.
Jag kommer inte kunna hålla mig flytande 7-8 utan kredit. Det är omöjligt.

Mina lån är från 2017 och 2019 men hade så många små så ville samla alla och fick av collector 2024.
Fairlo 40k tog jag för att kunna överleva och sedan 30k santander för att släcka norwegian och få använda de pengarna för att överleva osv. Klarna har jag 10 dagar på mig att betala så om jag lyckas med det så har jag inget som kommer synas då.
Jag kommer inte kunna hålla mig flytande 7-8 utan kredit. Det är omöjligt.
Ja då har du ju två val här...Släpp allt el fortsätt låna av din kredit vilket kan påverka chansen för ev sanering. Jag förstår verkligen inte varför du är så rädd att din arbetsg får veta ifall du får utmätning? Du är med alla sannolikhet inte den enda el första.
Jag o maken har haft både löneutmätning, jag har fått kontot utmätt två ggr o vi har avklarade skuldsaneringar bakom oss så ute på andra sidan nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp