Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering. 3.5 år kvar..

Jag har nyligen passerat 2 år av 5, känns långt bort men tiden går väldigt fort.
sambon har ca 1,5 år kvar att betala då han fick betalplan på 4 år. Man längtar men tycker ändå det går bra. Mycket bättre än innan skuldsanering

Ca 1 år kvar exakt, så 10 betalningar.
Lägger in betalningar på banken för hela året vid jul/nyår så det dras varje månad dagen efter löneutbetalning. Samma med hyran

Grattis till er alla .. måste vara skönt när man nästa är igenom halva tiden... har ni missat någon månad typ legat efter med en betalning för en månad sen kommit i fatt under tiden?
Nu är jag ju klar - men jag vågade aldrig missa en betalning. I början när allt var precis på gränsen innan lön gick upp var det svettigt vissa månader. Än värre var det när jag blev sjukskriven. La in en omprövning då - men när de tog upp mitt ärende så sa jag att jag fixar det ändå. Levde snålare under den tiden. Fördelen är ju att man (jag iaf) blev att ta ned mina kostnader (fasta räkningar) till max 13 000 kr en dyr månad (hyra el, fack, a-kassa, försäkringar, mobil, internet). Vilket jag ser på med tacksamhet idag.

Nu när jag är klar med KFM så ska jag rikta ögonen mit CSN och börja putta bort den skulden som fått "stå still" under de här fem åren.

Hej alla. Det här med omprövning. Min sanering börjar nu i juni och är fundersam över detta om att tjäna mer. Kf räknade ut att min lön är 31400 netto, jag har timlön och kollade min årliga -24 lön utbet varje månad, hade tjänat 5000-6000 mer i april o aug pga semester men ligger annars i lön runt 28-33k netto beroende på lång/kort månad sen är man ju sjuk ibland. Nu har timlönen ökat med runt 10kr/tim. Bör man ompröva om det?

Hej alla. Det här med omprövning. Min sanering börjar nu i juni och är fundersam över detta om att tjäna mer. Kf räknade ut att min lön är 31400 netto, jag har timlön och kollade min årliga -24 lön utbet varje månad, hade tjänat 5000-6000 mer i april o aug pga semester men ligger annars i lön runt 28-33k netto beroende på lång/kort månad sen är man ju sjuk ibland. Nu har timlönen ökat med runt 10kr/tim. Bör man ompröva om det?
Vet du att du kommer tjäna 40-50 k över det här året så rekomenderar jag att ompröva,är det vissa månader du ligger nån tusing över är det lugnt.

Vet du att du kommer tjäna 40-50 k över det här året så rekomenderar jag att ompröva,är det vissa månader du ligger nån tusing över är det lugnt.
Kollade årsvis. Tjänade brutto 17k mer under 2024 än 2023. Kanske om man kommer över 25k brutto detta året. Kollar borgenärerna månad för månad eller årsvis?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp