Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld att betala

Det fallet fick tragiskt slut.
Den som hade stulit pengarna hade precis som många här ett stort spelmissbruk.
Hans son (!) var kommunordförande och när det hela uppdagades så begick mannen i artikeln ovan självmord genom att hoppa framför ett tåg.

Hans son (!) var kommunordförande och när det hela uppdagades så begick mannen i artikeln ovan självmord genom att hoppa framför ett tåg.
Det stämmer. Verkligen tragiskt.

Ah, så det var någon lite äldre då, antar jag, som tog pengarna. Tragiskt i vart fall

Hittade denna artikel, är någon månad sedan.
Men @Kimsan72 behöver inte vara orolig över att vara ensam moderat med ekonomibekymmer. Inte ens i skåne.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qndwAw/moderaternas-valkassa-i-helsingborg-tomd-i-valspurten

Tackar för infon...:p Stod även i Sydsvenskan! :( Med eller utan spelmissbruk, så snor man inte andras pengar! :(
(Men) Va e skillnad, sno av valkassa el ta lån som man sen inte mäktar med att reglera ... :(

Senast ändrad:
Tackar för infon...:p Stod även i Sydsvenskan! :( Med eller utan spelmissbruk, så snor man inte andras pengar! :(
(Men) Va e skillnad, sno av valkassa el ta lån som man sen inte mäktar med att reglera ... :(
Man snor inte pengar under sunt förnuft.
Att vara missbrukare raderar just det sunda förnuftet. Drogen/beroendet är starkare än något annat.
Det går inte att jämföra med vår skuldsättning.

Att vara missbrukare raderar just det sunda förnuftet. Drogen/beroendet är starkare än något annat.

Jag tror vi lämnar diskussionen därhän. Vi tänker & agerar olika... men ja åberopar likväl....man blir inte missbrukare över en natt...
Man överkonsumerar inte heller över en natt... Vi kan inte skylla på någon annan...vi väljer själva !

Alla missbruk raderar det ” sunda” förnuftet även när man överkonsumerar så raderas det sunda förnuftet, när man handlar och lever över sina tillgångar så är det sunda förnuftet på sniskan...Man tar inte lån på lån på lån och man stjäl inte andras pengar, för mig känns det lika..Vi får passa oss så vi inte dömer varandra här.. vi sitter ju i samma båt många av oss med skulder upp över öronen, hur det än är så har de uppkommit av någon tragisk orsak hos oss alla som är just överskuldsatta.

Alla missbruk raderar det ” sunda” förnuftet även när man överkonsumerar så raderas det sunda förnuftet, när man handlar och lever över sina tillgångar så är det sunda förnuftet på sniskan...Man tar inte lån på lån på lån och man stjäl inte andras pengar, för mig känns det lika..Vi får passa oss så vi inte dömer varandra här.. vi sitter ju i samma båt många av oss med skulder upp över öronen, hur det än är så har de uppkommit av någon tragisk orsak hos oss alla som är just överskuldsatta.
Jag tror att ni missuppfattade mig eller så var jag otydlig.
Det var inte att döma någon eller förringa överskuldsatthett utan jag hade en förståelse för varför personen gjorde som han gjort med de förskingrade pengarna. Om jag uttryckte mig klumpigt eller trampade någon på tårna så ber jag om ursäkt.

En skillnad är väl att det ena regleras av Brottsbalken.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp