Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld att betala

Därför ser jag till att alla räkningar betalas på lönedagen, har sagt upp en del autogiro av den orsaken eftersom de som regel dras den siste i månaden.
Jag gör samma. Har huvuddelen av mina räkningar via e-faktura som jag lägger lönedagen och lika med ev "pappersräkningar". Inget på autogiro. När jag vaknar lönedagen är allt draget och jag vet vad jag har kvar :)

Därför ser jag till att alla räkningar betalas på lönedagen, har sagt upp en del autogiro av den orsaken eftersom de som regel dras den siste i månaden.

(Men) För Dig är det väll likväl aldrig något att oroa sig för med tanke på Din utmätning? Ja tänker att Du kan ju aldrig ha mer än förbehållsbeloppet på Ditt konto likväl, eller?

Hur, när & var ja betalar mina räkningar har ja självklart koll på... :) är mest orolig över min förmodade sista fulla lön som ja får på kontot på lönedagen nu i augusti och om ja hinner ”gömma undan överskottet?!” Eller om KF går in den dagen och lyfter bort pengarna :(

@Lasseman igen :(
Ber om ursäkt för mina ”dumstruts” frågor, men min hjärna spinner i 190...

Ponera följande scenario:
KF kontaktar min arbetsgivare i nästa vecka gällande mina löneuppgifter och för att säkerställa löneutmätning. Min arbetsgivare svarar prompt, men meddelar att augusti lönekörning redan är utförd..
Kan Ni då istället vända Er till min bank och be dom kreditbevaka mitt konto, så att samma sekund som lönen ramlar in, så förs pengar över till Er... Är detta praktiskt möjligt?! :oops:

Bevakning nej

(Men) För Dig är det väll likväl aldrig något att oroa sig för med tanke på Din utmätning? Ja tänker att Du kan ju aldrig ha mer än förbehållsbeloppet på Ditt konto likväl, eller?

Hur, när & var ja betalar mina räkningar har ja självklart koll på... :) är mest orolig över min förmodade sista fulla lön som ja får på kontot på lönedagen nu i augusti och om ja hinner ”gömma undan överskottet?!” Eller om KF går in den dagen och lyfter bort pengarna :(

Just på lönedagen finns det mer än förbehållsbeloppet som regel eftersom jag har ett fast utmätningsbelopp och jag får en del extra ibland som traktamente och semesterersättning. KFM gjorde ett nytt utmätningsförsök av mitt bankkonto i samband med ny tillgångsutredning (två år sedan sist), det gjordes i början av mars månad, så inte på själva lönedagen i varje fall, och då fanns det inget att utmäta.

Just på lönedagen finns det mer än förbehållsbeloppet som regel eftersom jag har ett fast utmätningsbelopp och jag får en del extra ibland som traktamente och semesterersättning. KFM gjorde ett nytt utmätningsförsök av mitt bankkonto i samband med ny tillgångsutredning (två år sedan sist), det gjordes i början av mars månad, så inte på själva lönedagen i varje fall, och då fanns det inget att utmäta.

Just precis, sorry... tänkte inte på det! :rolleyes: Blir man alltid notifierad när dom har varit inne och ”snokat” på ens konton, eller? :cool:

KFM gjorde ett utmätningsförsök på mitt bankkonto innan löneutmätningen drog igång, men det fanns inget "större" överskott då. Några dagar senare fick jag ett brev från KFM att försök gjorts. Som jag uppfattar det så bevakar inte KFM lönekontot så att de ser dagliga rörelser för att hugga till när det finns pengar, utan bestämmer sej för en lämplig dag att prova utmäta kontot vid ett tillfälle, men jag kan ha fel.

Exakt vad är det för brev du fått? Ett utmätningsbeslut eller en utredningsrapport?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp