Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld att betala

Löneutmätning eller utmätning på konto?
Jag har redan löneutmätning, men fick fylla i en inkomst/utgiftsredogörelse. Därefter kom det ett brev att de försökt utmäta bankkonto, men det fanns inget överskott. Jag har även fått registrerat på UC att de utrett löneförhållande och sökt efter tillgångar.

Alla missbruk raderar det ” sunda” förnuftet även när man överkonsumerar så raderas det sunda förnuftet, när man handlar och lever över sina tillgångar så är det sunda förnuftet på sniskan...Man tar inte lån på lån på lån och man stjäl inte andras pengar, för mig känns det lika..Vi får passa oss så vi inte dömer varandra här.. vi sitter ju i samma båt många av oss med skulder upp över öronen, hur det än är så har de uppkommit av någon tragisk orsak hos oss alla som är just överskuldsatta.

Du skriver väldigt klockrent och självklart ska vi inte döma någon. :)
Dock vägrar jag ”tassa som katten runt het gröt” utan jag säger vad jag anser.
Jag bär ett ansvar för min egen skuldsättning. Den kan ingen annan lastas. Jag borde ha stannat upp och inte minst satt ner foten, men du har rätt i att ”förnuftet försvann och paniken satt in”. Tragiskt absolut, men likväl mitt eget jäkla fel, för innerst inne e jag ingen oklok person och jag borde verkligen ha sett vart de barkade hän!

Ojojoj... kom precis hem efter en morgon promenad med vovven och finner ett missat samtal från ett 010-456...... nummer på min mobil! :( Söker KF mig redan...månne? E processen igång... :( Ja tror ja dööööör :(

Är väl snarare någon av dom du har lånat pengar av som undrar när du ska betala :D
Dont worry.
Ta nu en välförtjänt helg för fasiken.

Mmm, den som ringde, ringde på min arbets mobil..., men när ja ringde KF i början av veckan, så bad damen om mitt mobil nummer. Vet inte varför och vet inte om hon la in de e deras system...
Får dock oerhört sällan samtal från 010 nummer...
Hade ”gärna” ringt tillbaks, men dottern är hemma och ja har ingenstans att ”gå undan” :( Vill absolut inte att hon överhör ett samtal mellan mig och KF :(

Mmm, den som ringde, ringde på min arbets mobil..., men när ja ringde KF i början av veckan, så bad damen om mitt mobil nummer. Vet inte varför och vet inte om hon la in de e deras system...
Får dock oerhört sällan samtal från 010 nummer...
Hade ”gärna” ringt tillbaks, men dottern är hemma och ja har ingenstans att ”gå undan” :( Vill absolut inte att hon överhör ett samtal mellan mig och KF :(
Fackförbunden har 010 också. De ringer många nu inför valet

Ojojoj... kom precis hem efter en morgon promenad med vovven och finner ett missat samtal från ett 010-456...... nummer på min mobil! :( Söker KF mig redan...månne? E processen igång... :( Ja tror ja dööööör :(

Te
Nej det är blandat, vi som ett helt privat företag har det.

Ack ok :( jag svarar aldrig på okända nummer förutom 010. Fast bara försämringskassan som brukar ringa. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp