Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld att betala

Tror det är dags för din dotter att växa upp och inse att det kostar att bo mm.
Låt henne jämföra med vad det skulle kosta att bo själv med hyra, försäkringar, er, bredband etc etc mot att betala 3-4000:-/månad hemma.

Ja du...de låter ju bra - absolut, speciellt när dottern är väl införstådd med att hennes mamma har gjort precis tvärtom! Det vill säga - slutligen inte har tagit ansvar för sin ekonomi !! :(

Konsumentverket, Swedbank har ju färdiga kalkyler på vad ett vuxet barn skall anses betala hem... En totalsumma om 4550kr/mån fördelat på ett X antal poster där del av boendet är satt till 1910kr. Dom verkar inte ta hänsyn till den faktiska boende kostnaden är i kalkylen...

Herre min jösses, de hade ju varit rena JULAFTON för mig om min dotter hade betalt den summan, men se Ni, de lär ja ALDRIG få...inte ens om ja stångar mig blodig... :(

Du får ansöka om betalningsföreläggande ;)

@Lasseman igen :(
Ber om ursäkt för mina ”dumstruts” frågor, men min hjärna spinner i 190...

Ponera följande scenario:
KF kontaktar min arbetsgivare i nästa vecka gällande mina löneuppgifter och för att säkerställa löneutmätning. Min arbetsgivare svarar prompt, men meddelar att augusti lönekörning redan är utförd..
Kan Ni då istället vända Er till min bank och be dom kreditbevaka mitt konto, så att samma sekund som lönen ramlar in, så förs pengar över till Er... Är detta praktiskt möjligt?! :oops:

@Lasseman igen :(
Ber om ursäkt för mina ”dumstruts” frågor, men min hjärna spinner i 190...

Ponera följande scenario:
KF kontaktar min arbetsgivare i nästa vecka gällande mina löneuppgifter och för att säkerställa löneutmätning. Min arbetsgivare svarar prompt, men meddelar att augusti lönekörning redan är utförd..
Kan Ni då istället vända Er till min bank och be dom kreditbevaka mitt konto, så att samma sekund som lönen ramlar in, så förs pengar över till Er... Är detta praktiskt möjligt?! :oops:
det kan hända kfm gör en koll vad du har för bankkontohavande även om inte din utmätning börjat . det kollar tillgångar överallt

det kan hända kfm gör en koll vad du har för bankkontohavande även om inte din utmätning börjat . det kollar tillgångar överallt

Ja men det har ja respekt för, men min fråga gällde om dom kan få banken att bevaka mitt konto tills den dagen lönen ramlar in och då direkt föra över pengar till KF om löneutmätning inte hunnits med denna månad? :cool:

Kimsan, så fort din lön kommit in se till att betala dina räkningar och ta resten så att du har som en buffert.

Kimsan, så fort din lön kommit in se till att betala dina räkningar och ta resten så att du har som en buffert.

Mmm...de e litta tanken därav min fråga gällande eventuell bevakning av mitt konto... :oops:
Usch, ja doooog litta nu när ja svarade sååå, ja skäms, men......... :oops:

Jag är 99% säker på att KF ser en ögonblicksbild av ditt konto och att banken inte bevakar åt dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp