Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

skickat in papper om skuldsanering, vad händer nu?

När kfm ger avslag på saneringsansökan, vad är det som gör det?
För mycket skulder?

Sen undrar jag över tillgångar, som dom efterfrågar på nr13 på ansökningspappret,
Jag har ju inga tillgångar, vi har gjort en bodelning inom äktenskapet, så att jag skulle få ut pengar att betala skulder med, men pengarna räckte inte till allt, så jag överväger en sanering från kfm på resterande, runt en 250000 kr kvar, jag måste uppge min mans tillgångar då, som nu huset?
Kan kfm mäta ut det, fast jag inte äger det längre?

När kfm ger avslag på saneringsansökan, vad är det som gör det?
För mycket skulder?
T.ex. att man anses kunna betala sina skulder på 15-20 år. Att man inte arbetar heltid. Många orsaker till varför man kan få avslag. Kronofogden motiverar sitt avslag och man kan söka igen och igen. Men endast bli beviljad EN gång

Skuldsanering

Jag tänkte ansöka om skuldsanering och det skulle vara till stor hjälp om det fanns någon här på forumet som har skuldsanering och kan delge hur det går till, hur lång handäggningstiden är och vad som menas med att det annonseras i post- och inrikes tidningar? Tacksam för all information ni vill ge!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp