Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

skickat in papper om skuldsanering, vad händer nu?

Hej!! Jag har nu skickat in papper om skuldsanering. Vet någon vad som händer nu?? Har fram till nu betalat av 3 st inkasso skulder pluss att jag har löneutmätning.. Men nu tänker jag inte betala mer till inkasso utan kommer låta även det gå till krfm. Kommer löneutmätningen att fortsätta som vanligt?? Vet någon hur lång tid det tar innan man får något beslut?? Och efter beslutet vad händer då?? Får man behålla skatteåterbäringen?? Tacksam för svar..

Mvh A

Hej!! Jag har nu skickat in papper om skuldsanering. Vet någon vad som händer nu?? Har fram till nu betalat av 3 st inkasso skulder pluss att jag har löneutmätning.. Men nu tänker jag inte betala mer till inkasso utan kommer låta även det gå till krfm. Kommer löneutmätningen att fortsätta som vanligt?? Vet någon hur lång tid det tar innan man får något beslut?? Och efter beslutet vad händer då?? Får man behålla skatteåterbäringen?? Tacksam för svar..

Mvh A
Först kommer ett papper att de mottagit din ansökan. Det är väldigt olika hur lång handläggningstiden är, men räkna med minst 3 månader, kan gå fortare också. Då får du ett beslut om antingen avslag eller s.k. inledande skuldsanering. Kan också hända att de vill ha kompletterande uppgifter av dig innan de utrett färdigt. Vid inledande, upphör löneutmätningen. Då ska de du är skyldig ge sina utlåtanden. Och betalningsplan upprättas. Om allt går vägen får du ett beslut om skuldsanering och får uppgifter hur mycket du ska betala till var och en under 5 år. Med om man får behålla skatteåterbäringen eller inte verkar vara ett lotteri... Beror nog på hur nära beslutet kommer i samband med skatteåterbäringen. Lycka till!!!

oavsett så om du har lönutmätning får du inga skattepengar

Nej jag vet att när jag har utmätning får jag ej behålla skatteåterbäringen. Men avslutas löneutmätningen så fort dom inleder utredning?? Om jag får avslag på skuldsaneringen vad händer då?? Börjar löneutmätningen då igen eller??

Nej jag vet att när jag har utmätning får jag ej behålla skatteåterbäringen. Men avslutas löneutmätningen så fort dom inleder utredning?? Om jag får avslag på skuldsaneringen vad händer då?? Börjar löneutmätningen då igen eller??
Nej, löneutmätningen pågår till inledande skuldsanering är beviljad. Vid avslag återupptas den igen. Läs om skuldsanering, finns massor! Kronofogdens sida, fattiga riddare. T.ex. När man har skuldsanering sker ingen utmätning, man betalar själv in till de man är skyldig enligt den betalplan man fått och man får behålla sina skattepengar!

Aha.. Tack så mycket för svaren:)!! Bara att hålla tummarna nu då.,

En fråga till. Är det någon som blivit beviljad skuldsanering här?? Hur svårt är det?

Är det ingen som vet detta?? Är så orolig! Hade varit skönt om någon hade en liten aning!!

Är det ingen som vet detta?? Är så orolig! Hade varit skönt om någon hade en liten aning!!
Ja, det är svårt att få skuldsanering. Finns massor av information och svar på frågor på fattiga riddare.

Tack för svaret får väl ge mig in och leta där!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp