Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäringen 7-10 april

Hur många här förväntar sig att 2026 är det sista året de får tillbaka något alls? Eller har majoriteten här lån med säkerhet? 🫠

Hur många här förväntar sig att 2026 är det sista året de får tillbaka något alls? Eller har majoriteten här lån med säkerhet? 🫠
Jag kommer inte få tillbaka något på ränta men betalar extra varje månad i skatt för att förhindra rest skatt. Korkad affär egentligen

Kommer inte få tillbaka ett skit nästa år
Ja det är synd. Det är alltid hybris när återbäringen kommer som om man har stått utan pengar ett helt år. Och nästa år så är det en ny verklighet - men jag säger ingenting, klart som bara den att det är välkommet med en bonus.

Jag kommer inte få tillbaka något på ränta men betalar extra varje månad i skatt för att förhindra rest skatt. Korkad affär egentligen
Nej inte jag heller förmodligen. Jag gör min sista inbetalning på saneringen nästa månad (4-årig betalplan). Jag har hört att en del borgenärer lägger in all ränta sista året på saneringen under deklarationen och detta skulle ju visas nästa år men då är det ju försent.

Men men, skönt för dig att du slipper restskatt i alla fall. 😊

Ja det är synd. Det är alltid hybris när återbäringen kommer som om man har stått utan pengar ett helt år. Och nästa år så är det en ny verklighet - men jag säger ingenting, klart som bara den att det är välkommet med en bonus.
Precis så alltid varit en klen tröst i kämpandet med alla skulder..

Nej inte jag heller förmodligen. Jag gör min sista inbetalning på saneringen nästa månad (4-årig betalplan). Jag har hört att en del borgenärer lägger in all ränta sista året på saneringen under deklarationen och detta skulle ju visas nästa år men då är det ju försent.

Men men, skönt för dig att du slipper restskatt i alla fall. 😊
Bra kämpat med saneringen kompis!

Jag tycker att även om man exempelvis skulle få 100 kr i rest skatt så svider det ändå. Då man måste betala till skatteverket när man är så van att få tillbaka

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp