Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Slutskattebesked och eventuell utbetalning får man mellan tisdag och fredag kommande vecka.
Står klart och tydligt på skatteverket.se.

Ska man redan ha fått ett slutgiltigt skattebesked för att våga hoppas på utbetalning nu i veckan eller kan man räkna med att man blivit uttagen för granskning om man inte fått det ännu?
Tänker att man bör ha blivit kontaktad om man blivit uttagen för granskning.
Men jag har dock aldrig själv blivit granskad så är dock inte helt säker...

Är det någon mer än jag som får tillbaka pengar kommande vecka?

Jag loggade in nyss på skatteverket och tittade skattekontot, det uppdaterade natten 31 maj kl.03.03 och ingen utbetalning är på gång.

Förra året gjorde dom utbetalning lördag 1 juni och jag hade pengarna på kontot tisdag 4 juni.
Första året med återbäring?
Du kommer förmodligen få pengarna innan du ser att utbetalningen är gjord på skv.

Tänker att man bör ha blivit kontaktad om man blivit uttagen för granskning.
Men jag har dock aldrig själv blivit granskad så är dock inte helt säker...
Hoppas du har rätt. Jag skulle verkligen behöva pengarna nu till veckan så skulle vara surt att tvingas vänta ytterligare några månader.

Första året med återbäring?
Du kommer förmodligen få pengarna innan du ser att utbetalningen är gjord på skv.

Nej, det är inte första med återbäring men jag gör avdrag för arbetsresor och därför får jag återbäringen i juni varje år.

Nej, det är inte första med återbäring men jag gör avdrag för arbetsresor och därför får jag återbäringen i juni varje år.
Spännande, inte första året och ändå förväntar du dig att det ska finnas info den 1/6 även om det aldrig funnits? :facejoy:

Jag kunde se mina beslutade skatteuppgifter på
Jag får också fram dem nu. Om man istället för att klicka på skattekontot går på Beslutade Skatter som sagt. Det torde ju i alla fall indikera att det inte gått vidare till granskning :). Det står ju inte där hur mycket man får tillbaka, men det är väl bara dra av beslutad skatt från inbetald skatt och vänta in en utbetalning på mellanskillnaden eller gör jag det alltför enkelt då?

Jag får också fram dem nu. Om man istället för att klicka på skattekontot går på Beslutade Skatter som sagt. Det torde ju i alla fall indikera att det inte gått vidare till granskning :). Det står ju inte där hur mycket man får tillbaka, men det är väl bara dra av beslutad skatt från inbetald skatt och vänta in en utbetalning på mellanskillnaden eller gör jag det alltför enkelt då?
Har du ett slutskattebesked så är det mest troligen godkänt utan några konstigheter och den uträkning som gjordes när man deklarerade stämmer ofta ganska bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp