Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Ja det har andra också fått. Jag tror andra fått det precis som dig.

Det är dessutom en löjligt låg summa, vi pratar inte ens om 6500 totalt så märkligt som fan.
Om det är så liten summa är det väl bara strunta i den? Inte lägga massa tid på att kontakta skv osv...

Om det är så liten summa är det väl bara strunta i den? Inte lägga massa tid på att kontakta skv osv...

Om det så hade varit 120 kronor varför skulle jag låta skatteverket ta mina pengar - som är mina?

Det är ju ändå 6K jag hellre lägger på systembolaget än låter staten sno dom.

Dom tar redan 300 000 per år. Kan spontant tycka att det är tillräckligt.

Pratade med skatteverket,

Enligt henne så är pengarna på mitt skattekonto men då jag har skuldsanering kan inte dessa pengar betalas ut automatiskt utan tydligen måste Skatteverket ringa kronofogden först för att se om jag har rätt att behålla pengarna.

Tycker det lät märkligt för ni andra med skuldsanering får ju skatten automatiskt.

Men det är kanske för att jag tidigare har haft en skatteskuld?
Ja, konstigt.
Tror dock att det har med skatteskulden att göra, annars så sker det alltid automatiskt.

Om det så hade varit 120 kronor varför skulle jag låta skatteverket ta mina pengar - som är mina?

Du behöver mer ränteavdrag om du betalar 300k om året i skatt på den lönen du berättade om tidigare.
om du inte räknar med moms o dylikt iofs.

Välförvaltad skulle dina 6000 kronor kunna bli 9000 kronor lagom till sista dagen på din skuldsanering.

Pratade med skatteverket,

Enligt henne så är pengarna på mitt skattekonto men då jag har skuldsanering kan inte dessa pengar betalas ut automatiskt utan tydligen måste Skatteverket ringa kronofogden först för att se om jag har rätt att behålla pengarna.

Tycker det lät märkligt för ni andra med skuldsanering får ju skatten automatiskt.

Men det är kanske för att jag tidigare har haft en skatteskuld?
Jag har en skatteskuld i min sanering på 16k och förra året fick jag ut dom direkt ! Var inga problem!

Hade inte du problem med utbetalningen nån gång innan med ? För mig även med skatteskuld i saneringen har jag alltid fått pengarna direkt

Du behöver mer ränteavdrag om du betalar 300k om året i skatt på den lönen du berättade om tidigare.
om du inte räknar med moms o dylikt iofs.
Behöver inte få ränteavdrag på dom 300k eftersom han har sanering . Beror helt på vad bolagen väljer att sätta det som. Kapital eller ränta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp