Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Om man behövt redovisa aktieförsäljning, är det helt kört att få pengarna nu innan påsk?

Skatteåterbäringen kom in idag - ringde direkt till en av mina långivare, begärde inbetalningsuppgifter och nu är ett lån helt återbetalt
Så nu är Skatteåterbäringen borta men till en bra sak.

Jag har inte sålt aktier men Volvo gjorde något och nu drabbas jag av det. Hade varit skönt att ha dessa pengar nu istället för i juni...

Själv begärde jag omprövning av skatten direkt jag fick utbetalt då jag ska lägga till underskott av kapital på två bolag som jag väntat svar ifrån. Undra hur långt tid det kan ta att få det omprövat nu.

Jag har inte sålt aktier men Volvo gjorde något och nu drabbas jag av det. Hade varit skönt att ha dessa pengar nu istället för i juni...
Jag skickade in blankett om förtidsåterbetalning när jag fick deklarationen. Hade en förlust på aktieförsäljning på 80 kr för ett bolag som gick i konkurs (så jag har inte aktivt sålt aktier). Det är ju inte rimligt att jag ska behöva vänta flera månader på tiotusentals kronor och Skatteverket ska betala ränta på de pengarna för en sån liten summa. Skrev att jag hellre efterskänker den pyttesumman i skatt istället. Tydligen tyckte Skatteverket likadant för vid lunch idag fick jag slutskattebeskedet och pengarna betalas ut inom en vecka. Har ingenting hos KFM.

Senast ändrad:
Själv har jag En enskild firma utan omsättning förra året o får vänta på mina pengar stängde ner den någon dag försent tydligen...
Hade verkligen behövt dessa pengar nu.

Idag fick även jag skatteåterbäringen och löste direkt in min kreditskuld på banken samt betalade av kvarvarande studielån.
Det var de två viktigaste skulder jag hade att betala av, för bankkontot är man rädd om.
Skatteåterbäringen kom och försvann men den användes på bästa sättet. Tror jag har kvar ca 300kr av det jag fick. Kanske bli lunch ute en dag för att fira att jag äntligen är fri från studielånet.

Senast ändrad:
Kan någon förklara en sak för mig.

Jag hade inte fått min skatt nu vid 16.00 medan alla andra typ har fått.

Då loggade jag in på mitt skattekonto och såg dessa tusenlappar där - valde utbetalning och då till mitt egna konto.

Men va fan ska det behövas? Har det inte tidigare år automatiskt betalat ut varför var jag tvungen att gå den här vägen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp