Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Kan någon förklara en sak för mig.

Jag hade inte fått min skatt nu vid 16.00 medan alla andra typ har fått.

Då loggade jag in på mitt skattekonto och såg dessa tusenlappar där - valde utbetalning och då till mitt egna konto.

Men va fan ska det behövas? Har det inte tidigare år automatiskt betalat ut varför var jag tvungen att gå den här vägen?
Hur mycket vare om man får fråga? Kanske för det vart en lägre summa? Har för mig att det va så om det är under 1000 eller 3000kr, så hamnar det på skattekonto(kan ha jävligt fel o vet ej vart jag minns dehär ifrån). Kanske står i Skatteverkets hemsida om det.

Hur mycket vare om man får fråga? Kanske för det vart en lägre summa? Har för mig att det va så om det är under 1000 eller 3000kr, så hamnar det på skattekonto(kan ha jävligt fel o vet ej vart jag minns dehär ifrån). Kanske står i Skatteverkets hemsida om det.

4-5.000 har jag för mig.

Ja skattepengarna gjorde en blixtvisit på mitt konto för att sedan försvinna ner i kassan på byggvaruhuset. Tror faktiskt att jag har ett visst "byggvaruhusberoende" så här i trädgårdstider.

Står utbetalt den 8 april, men än så länge inga pengar på kontot ca 50.000:- Handelsbanken. Fler som inte fått pengarna, men det står utbetalning den 8 april?

Senast ändrad:
Pratade med skatteverket,

Enligt henne så är pengarna på mitt skattekonto men då jag har skuldsanering kan inte dessa pengar betalas ut automatiskt utan tydligen måste Skatteverket ringa kronofogden först för att se om jag har rätt att behålla pengarna.

Tycker det lät märkligt för ni andra med skuldsanering får ju skatten automatiskt.

Men det är kanske för att jag tidigare har haft en skatteskuld?

Enligt henne så är pengarna på mitt skattekonto men då jag har skuldsanering kan inte dessa pengar betalas ut automatiskt utan tydligen måste Skatteverket ringa kronofogden först för att se om jag har rätt att behålla pengarna.

Tycker det lät märkligt för ni andra med skuldsanering får ju skatten automatiskt.

Så det står inte utbetalt för dig?

Märkligt. Jag har också skatteskuld som ingår i min sanering. Har alltid fått pengarna utbetalda från skatteverket automatiskt.

Märkligt. Jag har också skatteskuld som ingår i min sanering. Har alltid fått pengarna utbetalda från skatteverket automatiskt.

Ja det har andra också fått. Jag tror andra fått det precis som dig.

Det är dessutom en löjligt låg summa, vi pratar inte ens om 6500 totalt så märkligt som fan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp