Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Eller så nämner du det när samtalet kommer för att visa vilja att betala. För mig frågade de om återbäringen vid samtalet, nått att tänka på.
Nu är det ändå så att jag betalat många hundra tusen på mina lån under många år … tagit ut IPS varje månad för att betala … jobbar extra varje månad … flyttat till billigare lägenhet … sålt saker …så att vilja att betala har alltid funnits . Men då ska det uppges när man söker att skatteåterbäringen ska sparas före man ens ansöker . Det står att man ska spara den om man får den under inledande …. Jag får min före dom ens öppnat min ansökan . Så … ska dom gå emot det dom själva bestämt ??

Ska jag fylla i nåt o ändra isf? Ingen har fyllt i på mig har jämkat lite men ska betala 19k de kan ja aldrig
Väldigt svårt att ändra om dom själv valt det mot kapital tyvärr ! Försök ta juni lönen som är fri ! Eller betala in lite extra varje månad från till september

Igår damp den ned. Hade lyckats räkna ganska bra förra året...

12000 att betala innan avdrag för körningen.
4000 tillbaka efter avdrag för körning. Känns okej :)

Fick min vid tolvslaget i natt. Då damp det ner ett mejl som sa att jag hade brev från Skatteverket på Kivra.

ca 3000 tillbaka. Jag ser lite småfel, men tänker släppa det och bara godkänna så fort jag kan. Har ju ett körkort att betala. ^^

Nu kom min. Får tillbaka 13000 fast jag har jämkat. Hade räknat med 9000.

Har skuldsanering - Ingen utom Banq Ab har rapporterat in ränta för mig.

Varken Intrum, Gothia, Lowell, Inkasso Marginalen eller Avida Finans

Betalade ca 150.000 på skuldsaneringen under 2024 så var bra förvånad då underskottet endast stog på 1600kr.

Måste höra av mig till alla dessa. Jag hoppas att inte alla dragit 100% mot kapitalbelopp
Varför hoppas du inte det?

Jag får 22 000 tkr tillbaka och samtalet kommer juni & juli men jag ska betala av lån med dom pengarna så hoppas att dom tycker det var ok göra så.

Tänkte du också göra det eller spara ?
Jag ska göra som min skuldrådgivare sa . Han sa att - Du ska inte betala mera på dina lån .
Så jag ska spara dom … kan vara att jag måste betala in dom … om inte så ska jag spara på konto med bra avkastning .
Blir det avslag på ansökan och utmätning tar jag ut pengarna och sparar i madrassen , så har jag dom kvar iaf . Det är min plan.

Jag fick mitt besked genom att logga in på Skatteverkets mina sidor, tryckte på skatter och deklaration så kom det upp en chattruta längst till höger. Skrev till chatten och frågade om jag kunde få mitt skattebesked då digitala brevlådan inte fungerade och det fick jag.

Har de inte dragit av mot räntan utan kapital så finns inget för dom att rapportera in. Under mina år med sanering var det ett par st som drog av mot ränta o jag hade en hel del borgenärer.
Under skuldsanering så drar majoriteten av borgenärerna av inbetalningen från din sanering mot kapitalet. Då har du m a o inte betalat nån ränta som du kan dra av på skatten. Att jämka under pga sanering är en dålig ide.

Vet nån vad företaget alcoy hör till? Dom rapporterade in en större summa på ränta för mig förra året men finns inte ens med i år. Kanske sålt skulden eller nått.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp