Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

skatteåterbäring

Men underskott av kapital är ju alla ränteutgifter m.m. du haft under året, vilket står på upplysningen och har du enroma ränteutgifter har du antagligen enorma lån m.m....taxerad inkomst står ju givetvis där ovan oxå och med lite enkel matematik kan man ju direkt se om personen har utgifter som rimmar illa med taxerade inkomsten.

Så visst, har du många lån och smslån har du ju betalt in massa ränta som är avdragsgill och du får pengar tillbaka på skatten...men samtidigt ser storbanken alla dina ränteutgifter i upplysningen i form a underskott av kapital och kan på så sätt fastslå din ekonomiska situation med hjälp av den taxerade inkomsten.

Ser banken att du har mer ränteutgifter än dom krediterna som visas i UC kan dom antagligen bli misstänksamma på om personen har ytterligarte lån som itne syns i UC, som tex smslån m.m....det skulle iaf jag bli om jag var storbank.

Senast ändrad:
Men underskott av kapital är ju alla ränteutgifter m.m. du haft under året, vilket står på upplysningen och har du enroma ränteutgifter har du antagligen enorma lån m.m....taxerad inkomst står ju givetvis där ovan oxå och med lite enkel matematik kan man ju direkt se om personen har utgifter som rimmar illa med taxerade inkomsten.

Så visst, har du många lån och smslån har du ju betalt in massa ränta som är avdragsgill och du får pengar tillbaka på skatten...men samtidigt ser storbanken alla dina ränteutgifter i upplysningen i form a underskott av kapital och kan på så sätt fastslå din ekonomiska situation med hjälp av den taxerade inkomsten.

Ser banken att du har mer ränteutgifter än dom krediterna som visas i UC kan dom antagligen bli misstänksamma på om personen har ytterligarte lån som itne syns i UC, som tex smslån m.m....det skulle iaf jag bli om jag var storbank.

Underskott av kapital behöver inte alls bara ha med räntor att göra. Man kan ha realiserat en förlust på tex aktier, fastigheter eller annat kapital.

Ja, kanske det gör men är inte det synligt för storbankerna någonstans då så dom kan kolla upp vart underskottet kommer ifrån? Har iaf vart med om att dom bekymrat sig över mitt underskott när jag haft extra stort nåt år...

Den 21 mars kan du som har e-leg logga på Skatteverkets hemsida för att se din ev. skatteåterbäring. Jag ska använda mina skattepengar som kommer i början av juni till att banta ner mina sms-lån.

21 mars alltså....
Ska bli spännande.

Hur stor chans är det att man åker på en granskning?

När vet man om ens deklaration "var okej" eller om man åker på en granskning?

När vet man om ens deklaration "var okej" eller om man åker på en granskning?
Om du inte hör något ifrån Skatteverket före 4/6 får du logga in på ditt skattekonto då och se om du får tillbaka i juni annars kan du ha åkt på granskning. Förutsättningen är ju att du deklarerat elektroniskt.

Jag har deklarerat elektroniskt,
Så hör inte skatteverket av sig (är det via mail,telefon eller post dom gör det?) till 4 juni har jag "garanterat" klarat mig?

Jag har deklarerat elektroniskt,
Så hör inte skatteverket av sig (är det via mail,telefon eller post dom gör

Som jag förstår det skickar de brev där de ber en inkomma med förklaring till de avdrag man yrkar på istället för det förtryckta så har du inte hört något före den 4/6 och det finns skatteåterbäring på ditt skattekonto den 4/6 har du "klarat" dig.

Så här står det om granskning på skatteverket sida:
När Skatteverket har tagit emot din deklaration registreras och kontrolleras den. Om vi upptäcker några oklarheter skickar vi ut en förfrågan till dig. Förfrågningarna skickas ut under hela sommaren och det är viktigt att du lämnar ditt svar så fort som möjligt. Granskningsperioden pågår till och med november 2013 vilket innebär att ett fåtal privatpersoner kan få vänta på sitt slutskattebesked till i december

Vilket datum sitter skattepengarna på kontot?

Hej. Vilken datum tror ni man får skattepengarna på kontot? Står ju att de börjar dela ut den 7 juni, men samtidigt är den 6 helgdag och den 7 en fredag. Är det olika datum till olika banker måntro? Vad tror ni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp