Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring Skuldsanering

Jag fick beslut om att jag ska batala tillbaka 65 000 (det jag fick tillbaka från Skatteåterbäring)

jag gjorde en omprövning på den summen och måste betala in allt... någon som har erfarenhet av linkande case ?

Jag fick beslut om att jag ska batala tillbaka 65 000 (det jag fick tillbaka från Skatteåterbäring)

jag gjorde en omprövning på den summen och måste betala in allt... någon som har erfarenhet av linkande case ?
Då har du haft inledande antar jag?
Betalar du inte in din återbäring så kan det leda till att din skuldsanering avslutas.

Det är ju inga ”småpotatis” vi pratar om, så är inte direkt förvånad över att beslutet blev detta.
Var du inte själv ganska införstådd med det oxå?!

De flesta av oss har kanske fått några tusenlappar i återbäring under saneringen. Som mest fick ja ett år 15tkr tillbaks. Jag begärde dock aldrig omprövning.

Det var väl väldigt bra och klokt av dig att du sökte omprövning på den summan. Och nu har du beslutet så då får du betala in de 65k till din skusan. Jag gissar att du har all information i ditt beslut.

personligen trodde jag att jag skulle få behålla min Milersättning som är på ca 10k

personligen trodde jag att jag skulle få behålla min Milersättning som är på ca 10k
Det ska man väl egentligen få då det man får behålla för resor är beräknat på ett belopp inkl avdragsgillt reseavdrag. Eller är jag ute och cyklar?

Det är ju inga ”småpotatis” vi pratar om, så är inte direkt förvånad över att beslutet blev detta.
Var du inte själv ganska införstådd med det oxå?!

De flesta av oss har kanske fått några tusenlappar i återbäring under saneringen. Som mest fick ja ett år 15tkr tillbaks. Jag begärde dock aldrig omprövning.
Under en vanlig sanering så ska du väl inte behöva göra omprövning får återbäring. Det är ju något som ska finnas med i kalkylen från start.
däremot så vet jag att den under inledande säger att man inte ska sätta sprätt på pengarna.

Vad skrev du i omprövningen då? Att du kunde betala 65000 kr mer, eller att du kunde betala 55000 kr mer för att 10000 kr var milersättning?

Under en vanlig sanering så ska du väl inte behöva göra omprövning får återbäring. Det är ju något som ska finnas med i kalkylen från start.
däremot så vet jag att den under inledande säger att man inte ska sätta sprätt på pengarna.
Större engångsutbetalningar ska man väl alltid ompröva vill jag tro… Inte helt vanligt att man får en sådan stor återbäring under skuldsaneringen heller… bortsett från första året så klart då man året innan fortfarande betalt mycket i räntor.
Detta sjunker sedan då de flesta borgenärer lägger inbetalt belopp mot kapital beloppet istället för mot räntan…

Vad skrev du i omprövningen då? Att du kunde betala 65000 kr mer, eller att du kunde betala 55000 kr mer för att 10000 kr var milersättning?
jag skrev bara 55 000 i omprövningen , men dom hade ju stenkoll på att jag fått 65 000 utbetalt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp