Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon idé att mixtra med underskottet för att försöka få till ett samlingslån i juni med mina förutsättningar?
Har 13 synliga lån och krediter på totalt 685000.
548000 av dessa är blanco, 132000 är kontokrediter och 5000 är avbetalningar.
Inkomst 2019: 345000.
Underskott: 144000.
Antal förfrågningar: 7
UC riskprognos just nu 20%.

Jag har även jämkat under 2019 så om jag sänker underskottet kommer det bli en sjuk restskatt men det går ju att ändra tillbaka sen.

Och hur mycket bör jag sänka till i så fall?

Senast ändrad:
Inte fått skatteåterbäring än, hoppas det bara berodde på en bilaga digitalt en ruta att kryssa noll värde bara. Trodde att skulle få vid påsk. Inledande nu så får gärna komma snart om nu får behålla den.

Inte fått skatteåterbäring än, hoppas det bara berodde på en bilaga digitalt en ruta att kryssa noll värde bara. Trodde att skulle få vid påsk. Inledande nu så får gärna komma snart om nu får behålla den.
Då kommer den andra veckan i juni isåfall

Någon mer som fått utbetalt för resor nu i efterhand?

Om man blir granskad, när tror ni det dyker upp?
Sålt bostadsrätt, inget jättevinst till att börja med och ännu mindre efter avdrag för renovering borde inte vara så intressant att granska men tror de skulle fokusera på sålde bostäder i år.

Ja hör man fan inget innan 20:e maj känns det som att man bör vara hemma?

Ja det är lagligt att ändra. Vad ville handläggaren prata om då? Du kanske blir granskat. Då kan de ha åsikter

Har pratat med dem nu. 4finance hade justerat ytterligare en gång tydligen sade de och så undrade de om jag ville göra om samt kontrollera uppgifterna. Sen sade de att de inte får ihop siffrorna trots 4finance-ändringen eftersom jag redovisat 41k istället för drygt 51k ränteutgifter. Så undrade de om jag fört över räntorna (eller nåt) till någon annan för då var det okej.. men jag sade att jag inte trodde man var tvungen att ta upp alla avdrag och frågade om man kunde låta det vara som det är för det vore enklast.. och det sade de okej på men jag vet inte.. skumt samtal. Men satt på t-banan så hörde inte helt 100.

Nu en kvart efter fick jag beslut till Kivra från Skatteverket där de skriver att de ringt och upplyst om nya ränteutgiften men att jag bett att bli beskattad enligt min senast inlämnade deklaration. Hoppas det är okej alltså. :S

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp