Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Be han skicka kontoutdrag för hela året besiktnings papper redogöra resa till o från jobbet sen är de klart

..och om han inte gör det? Alltså om han inte vill göra det vad innebär det då? Går dom på "grunddeklarationen" eller blir det utredning eller vad händer?

..och om han inte gör det? Alltså om han inte vill göra det vad innebär det då? Går dom på "grunddeklarationen" eller blir det utredning eller vad händer?[/
Jag har själv blivit granskad i år, och inte fått svar än. Det tar lite tid att sammanställa, men att kopiera besiktning och skriva ut kontoudrag för att redovisa är det ju värt för att få tillbaka sina pengar man har rätt till. Varför vill han inte? Något med att inte vilja redovisa kontoutrag? Jag skrev summan upp till 600 och skrev ut för hela året, för mer tankar inte jag per gång. Sedan markerade jag alla tankningar.

Min kompis läste på annan ort och gjorde avdrag för resor, vilket inte godkändes då de ansåg att det inte var nödvändigt...inget hände efter det beslutet.
jag markerade inte ens skrev bara den totala summan på konto utdragen tog lite tid men de löste sig sen .

Okeej. Jodå men du har pengar till sen då? För om du ändra underskottet såpass blir du ju skyldig 20tusen. Som ska in på en månad. Som du såklart kan minska med resor osv.
@Elsin 1 månad verkar det som att du har på dig att betala in det du ändrat

Skickade in all info för reseavdragen för över 1 vecka sedan och inte hört ett knyst.. någon annan som fått sina rese pengar?

Visst är det helt okej (lagligt) att justera ner underskott och välja att inte göra avdrag för alla ränteutgifter? Skatteverket ringer och vill prata om min deklaration så blev nervös..
Antagligen vill de bara höra på vilka grunder du vill ändra ditt underskott. Men känns lite skumt att de skulle lägga ner tid på att ringa om en sån sak. Har du gjort andra avdrag/ändringar?

Antagligen vill de bara höra på vilka grunder du vill ändra ditt underskott. Men känns lite skumt att de skulle lägga ner tid på att ringa om en sån sak. Har du gjort andra avdrag/ändringar?
@Xix såg nu ditt svar om 4Finance :)

Oj ser ut som att många blir granskade
Det verkar så... speciellt om man gjort avdrag för resor. Märkligt att de har folk för det när de skulle granska fusk med permitteringarna. Men Skatteverket kanske kraftsamlar för att få in så mkt som möjligt (ja eller staten)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp