Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Funderar också, har skickat in för behöver pengarna men underskottet är för högt.

min tanke: få återbäring-ändra underskott-sök samlingslån-ändra tillbaka underskottet.

någon som vet om detta går?
Just detta behöver man en utförlig beskrivning på hur man går tillväga haha för jag förstår ingenting.

Tidigare har en del här fått vänta till juni, men de då kanske det varit ändringar som kommit senare än så här?

Jag hade så för 2 år sedan, men det var enkom för att jag noterade ändringen efter den sista dagen att deklarera hade passerat. Man fick ingen notis om att det fanns ändringar att godkänna.
Tror vi var rätt många här inne som ”rök” på att Aasa Kredit inkom med sina ränteuppgifter väldans sent & många av oss hade redan godkänt våra deklarationer... :(

Har deklarerat idag. Lade till ett avdrag på ca 160000. Fick upp en ruta om att ”beloppet är stort vill du fortsätta”. o_O Varför skulle jag inte vilja det när beloppet är stort?? Vill ju inte gärna ta en restskatt på 90000.

Tror vi var rätt många här inne som ”rök” på att Aasa Kredit inkom med sina ränteuppgifter väldans sent & många av oss hade redan godkänt våra deklarationer... :(
Japp här är en:) Efter det vågar jag inte deklarera förrän in i det sista för rädd att missa någon ändring. Tycker man ska få någon typ av notis ifall det ändrats nåt utan att behöva gå in dagligen och kolla!

Funderar också, har skickat in för behöver pengarna men underskottet är för högt.

min tanke: få återbäring-ändra underskott-sök samlingslån-ändra tillbaka underskottet.

någon som vet om detta går?

Går utmärkt, men det kan bli lite tight med tid.

1. Godkänn deklarationen utan ändringar
2. Få återbäringen utbetald i april
3. Vänta in att deklarationen uppdaterats hos UC (juni?)
4. Skicka in ändringsanmälan, justera ned underskottet till lämplig nivå (ca 10% av inkomsten)
5. Se ändringen godkännas och vänta in uppdatering hos UC (ett par veckor?)
6. Sök och få samlingslån
7. Här blir det klurigare: Få samlingslånet utbetalt, och göra om ändringsanmälansproceduren hos Skatteverket innan återkravet måste vara betalt.
8. Happy times.

Aldrig gjort en sådan här ändring I deklarationen men för att förbättra mitt underskott gör jag ändring I 8.1-ränteutgifter mm? Är jag på rätt bana då?

Aldrig gjort en sådan här ändring I deklarationen men för att förbättra mitt underskott gör jag ändring I 8.1-ränteutgifter mm? Är jag på rätt bana då?
Ja, jag funderar också på det där. Och när man ändrat, när blir den nya inkomsten och underskottet synligt på UC? Blir det senare än vanligt?

Ändrar jag på uppgifterna nu, när blir det synligt hos UC?
När man sen vill ändra tillbaka, loggar man in på samma sätt då eller hur går det till? Sorry mycket frågor.

Ja, jag funderar också på det där. Och när man ändrat, när blir den nya inkomsten och underskottet synligt på UC? Blir det senare än vanligt?

Det enda jag kan hitta på uc hemsida är att inkomsten uppdateras 5gg/år - april, juni, augusti, september och december dock vet jag inte om uppdateringen I april även uppdaterar underskott etc?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp