Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick också min deklaration nu..

inkomst 407.500:-
Underskott 55000:-

Är underskottet mycket för den inkomsten eller ”normalt”? Bör jag sänka den inför samlingslån?

Imorse fick jag min deklaration med. Helt okej då det blev lite mer tillbaka än jag räknat med.
Bäst av allt hade väl varit att haft ett underskott på 0kr och inte fått tillbaka något men den dagen kommer väl förhoppningsvis o_O

Fick min idag! Tillbaka 23.000 plus att jag ska skriva in milersättning.
MEN!!!! Ska söka samlingslån i augusti... Inkomst 351.000 och underskott 131.000. Bör jag sänka underskottet? Får man ens lån med så stort underskott??? Tänkte städa bort några UC lån med skatten, men kanske inte spelar nån roll om underskottet blir så pass dåligt?

Fick min idag! Tillbaka 23.000 plus att jag ska skriva in milersättning.
MEN!!!! Ska söka samlingslån i augusti... Inkomst 351.000 och underskott 131.000. Bör jag sänka underskottet? Får man ens lån med så stort underskott??? Tänkte städa bort några UC lån med skatten, men kanske inte spelar nån roll om underskottet blir så pass dåligt?

Drygt 35% i underskott av lönen är mycket. Om du vill få bra villkor i aug bör du nog sänka det en bit ja, helst ner till ca 10%.

Fick restskatt på 6000. Nu vågar jag inte jämka mer :(

Är lite i panik nu, har kämpat sen september mot min plan att ta samlingslån. Skatteåterbäringen i april har varit en väsentlig komponent för att allt inte ska falla. Men på grund av avstämningar av egenavgifter från 2018 på 13 kr (!) så blir det att jag måste göra en ändring i deklarationen och får inte tillbaka pengar förrän i juni. Jäkla skit alltså...

Tänker ändra i min deklaration efter april.
Lägga till resekostnader och räntan från alektum som dom inte redovisade in förra året.
Har inte orkat tidigare räkna eller bry mig om resekostnader.
Mitt underskott blev ändå mycket i år 100 000 kr,men har ju sjunkit har ju som mest varit 146 000 kr.
Det går ju åt rätt håll,märks ju även på att man får mindre tillbaka på skatten.
Tror att nästa år blir underskottet under
100 000 kr.

Har för mig det är beroende på slut skattebesked när det ska vara senast betalt.

Men står tydligt på skv hemsida

Uppdateras ens inkomst i april om man skickar in deklarationen i tid för det?
Är det värt att skicka in och sen göra ändringar gällande underskott osv? Vi skriver alltid över gemensamma ränteutgifter till min man. Han har nu ett väldigt lågt underskott och hög inkomst. Det måste väl va bättre för att eventuellt kunna få lån än om man har ett jättehögt underskott?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp