Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2019 - Officiella tråden (kort version)

Nu ser jag augustis skattesiffror på uc

Men inte på bisnode

Nu är även bisnode uppdaterad för mig

Lyfter frågan här eftersom ingen svarade i småprat tråden å det handlar trots allt om återbäringen...

Om jag betalar av ett stort lån detta år. I juni. Kommer jag få igen 1/3 av någon resterande ränta då? på återbäringen nästa år dvs? Eller tänker jag galet.

Alltså det måste ju återstå antal tusen i ränta eftersom lånet var lagt på 10år. Eller blir det omräknat direkt så ingen räntepåslag eftersom juni blev sista månaden? Så det blir bara en ren å skär amortering?

Lyfter frågan här eftersom ingen svarade i småprat tråden å det handlar trots allt om återbäringen...

Om jag betalar av ett stort lån detta år. I juni. Kommer jag få igen 1/3 av någon resterande ränta då? på återbäringen nästa år dvs? Eller tänker jag galet.

Alltså det måste ju återstå antal tusen i ränta eftersom lånet var lagt på 10år. Eller blir det omräknat direkt så ingen räntepåslag eftersom juni blev sista månaden? Så det blir bara en ren å skär amortering?
Du kan ju bara få återbäring på inbetald ränta. I slutbetalningsuppgifterna borde det stått hur mycket som var ränta.

Du kan ju bara få återbäring på inbetald ränta. I slutbetalningsuppgifterna borde det stått hur mycket som var ränta.

Jo självklart men av totala beloppet som är inbetalt (330k) lär ju ex antal tusen vara räntepengar också? Eller tänker jag fel. Har inte fått nå slutuppgifter tror jag

Jo självklart men av totala beloppet som är inbetalt (330k) lär ju ex antal tusen vara räntepengar också? Eller tänker jag fel
Absolut är en del ränta. Om du inte fick dom uppgifterna kan du ju mejla och fråga lånbolaget :)

Det beror ju på hur avtalet såg ut. Vissa lån är upplagda så att man betalar av det mesta av räntan snabbt och bara amorterar på slutet.

Absolut är en del ränta. Om du inte fick dom uppgifterna kan du ju mejla och fråga lånbolaget :)

Blev så nyfiken så ringde dit.. Var bara ett räntepåslag på 2% så några tusen handla det max om. Trodde det kunde bli en fin peng inför nästa sommar ;)

Men får igen bra ändå pga alla ocker räntor man pungar ut till

Om jag när jag får deklarationen i mars sänker underskottet rejält - hur snabbt syns det på Bisnode?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp