Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

skämtar Vivus med mig?

Ja, det suger, tack för din omtanke ca5tio! Hade ett lån på 6000 först och sedan meddelade Vivus att de höjt min kredit med 8000 kr och det kom i ett ögonblick när pengar verkligen verkligen behövdes. Och i samma ögonblick som jag utökade lånet så visste jag att det snart kommer en dag då jag kommer att ångra det här men jag hade inget annat val annars hade jag inte lånat mer. så nu är dagen här når jag bittert ångrar men gjort är gjort och pengarna behövdes på annat håll, absolut inte till konsumtion. Är SÅ rädd att skulden skulle gå till Kf!

Jag tänker inte betala igen en krona direkt till dessa kräk. Bland dom värsta på marknaden och det vill inte säga lite. Har lånat ut gigantiska summor till många helt utan rimliga möjligheter att betala tillbaka. Så otroligt ansvarslöst och borde innebära stängning och indraget tillstånd helst igår! 4finance borde få maxböter för hur bristfälligt man agerat mot säkert hundratusentals personer. Har bara varit att klicka upp sig till för många stora belopp som inte på något sätt kan återbetalas på 30 dagar, helt orimligt.

4finance får sälja av mina skulder till underpris till något inkassobolag innan jag tänker betala en krona. Hoppas dom inte går med en krona i vinst! Tyvärr har dom redan tjänat på en förr när man hade med dom och deras vidriga förlängningsavgifter att göra. Men aldrig att jag tänker låta dom utsugarna sitta på skulder mot mig jag skulle sköta.

Kräk!!!

Om det nu är 30 dagar som gäller så kan man verkligen undra hur 4finance samtidigt kunnat i flera år låna ut summor som 25.000:- till folk som inte ens har den månadsinkomsten. Sanslöst!

Har varit med om precis samma sak med Vivus fått erbjudande om att höja och dum som jag var tog jag erbjudandet, det var 2013.
Blev erbjuden avbetalningsplan samma år 12 månaders räntefritt. När det var avbetalat livstidsspärrade jag mig hos Vivus och Onea.
Man tar många idiotiska ekonomiska beslut när man är desperat. Om du betalar förlängningsavgiften så kan de inte skicka till KFM.
Känner med dig, har känt som du så tror jag vet hur du mår.

Senast ändrad:
2000:- i månaden i förlängningsavgift!!!! Och inte en krona minskas på skulden.

Hade den varit 500:- vore det fortfarande dyrt.

Ska det vara 2000:- så borde 90% eller liknande gå till kapitalbeloppet. Så skulle skulden minska med 1800:-. Det hade kunnat vara något.

Jo Kryss, visst är det saftigt, det är så de tjänar sina pengar.
ca5tio så skönt att det har löst sig för dig. Nästa månad har jag avbetalat klart två små lån hos EasyCredit och Creditum, de har lite mer humanare villkor om man nu kan säga så om något sms utlåningsföretag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp