Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

skämtar Vivus med mig?

Både och, idag ringde jag till Inkasso men i o f frågade jag inte om det var Inkasso jag kom till, jag ringde 08-420 400 21 och jag tror att deras kundtjänst slutar på 00. Hur kom du i kontakt med deras Inkasso? Ska jag mejla Inkasso kanske? Men tvivlar på att de kommer ändra sig.

Du kan kontakta Vivus inkasso på inkasso@vivus.se står inget telefonummer till dem på Vivus sida. Mejlar du så har du allt skriftligt som bevis. Om du vill ringa så är det 08-420 400 20 och be att få prata med inkasso.

Inkasso har öppet 9.00-18.00 vardagar

Ok, tack så mkt för info! Jag hade fått ett krav från deras inkasso avdelning och där stod telefonnumret jag ringde. Nu har jag även skickat ett mejl. Det jag reagerar på är när de är så dryga. Tror inte någon lånar för att det är kul (ja finns säkert de som lånar till konsumtion) men i vilket fall som helst så är det dåligt att de är så dryga.

Om du redan fått brev från deras inkasso borde du ju få en avbetalnnigsplan vad står det i brevet att du ska kontakta dem eller kräver de full återbetalning?

Det stod: Hej,

Din betalning är försenad i 20 dagar! Vi har därför skickat ut ett kravbrev till dig. Kravbrevet finns bifogat och din betalningsinformation visas nedan. Om du inte betalar i tid kommer ärendet att överlämnas till kronofogden. Totalt att betala 14358,00SEK

så jag förlängde lånet då. och när de hade fått in betalningen så ringde jag Inkassonumret som stod i brevet men hon som svarade sa bestämt ifrån. Men jag tog för givet att jag hade kommit till Inkasso men det kan vara sa att vanliga kundtjänsten svarade.
Nu fick jag svar från Inkasso:

Tack för ditt mail!

För att diskutera möjligheten till avbetalningsplan, vänligen återkom till oss per telefon så kan du få prata med en handläggare. Tyvärr har vi ingen möjlighet att upprätta en amorteringsplan per mejl utan du får återkomma till oss per telefon där en handläggare kan få prata med dig.

Tel 08 420 400 21, Våra öppettider vardagar 9-18

Numret är samma som jag ringde men jag får ringa på måndag morgon så får jag se.
Men kan det verkligen vara så stor skillnad om man pratar med Inkasso eller kundtjänst? Borde inte kundtjänst hänvisa till Inkasso för avbetalningsplan? Istället för det eviga tjatet om förlängning.

Till mig sa de att kundtjänst kunde inte diskutera eller lägga upp en avbetalningsplan utan deras inkasso och att jag kunde inte göra detsamma utan att få brev från deras inkasso. Alltså inkasso pratar in med en innan man fått brev från dem. Så när du ringer på måndag så hänvisa till brevet du fått från dem. Lycka till !!

Hej, ja jag pratade direkt med Inkasso alldeles nyss. Blev inget! De sa att det är 30-dagarslån och att det inte beviljas avbetalningsplan (trots att jag vet att de kan bevilja). De vill ha in förlängningsavgiften på 2000 kr. Antagligen kommer jag att få avbetalningsplan när jag betalat in förlängningsavgiften i ett år (som förra gången).

Jag förstår att du är besviken när andra skrivit här att de fått avbetalningsplan gång efter gång och någon fått avbetalningsplan utan att förlänga någon gång. Jag förstår inte alls Vivus inkasso att det inte är samma regler för alla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp