Jag fick avbetalningsplan med 890 kr o månaden.. Mitt lån kostade 1150 kr att förlänga varje månad utan att lånet minskaverkar vara lite av ett lotteri att få en avbetalningsplan hos dem. hade ett lån där förut som jag sköt upp hela tiden, månad efter månad...fick nog tillslut efter ett X antal månader så jag ringde å fråga om en avbetalningsplan...svaret jag fick var "nä tyvärr vi kan inte erbjuda dig det, du kan dock förlänga lånet." vissa får...vissa inte...
Ringde Vivus och bad om en avbetalningsplan. Fick ingen utan det är förlängningsavgift på 1950 kr som gäller (vilket jag redan betalat några gånger) och sen får jag amortera så mycket jag kan. Jag frågade varför de inte beviljar avbetalningsplan och svaret var: "Du har haft lån hos oss förut och fått avbetalningsplan då så du borde veta att det är 30 dagars lån och du borde inte låna igen i så fall." Lånet de menar är över ett år gammalt. Då fick jag avbetalningsplan efter att jag förlängt det i typ 12 månader. Tänk vilka pengar de tjänar! Jag vet att det var jätte dumt att låna igen och innan jag gjorde det tänkte jag att måste jag verkligen, finns det inget annat sätt men det fanns det tyvärr inte. Så självklart har man eget ansvar men just Vivus är riktigt hemska och mjölkar utsatta människor på pengar.