Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

skämtar Vivus med mig?

Har du redan löneutmätning så släpp vivus till kf oxå

verkar vara lite av ett lotteri att få en avbetalningsplan hos dem. hade ett lån där förut som jag sköt upp hela tiden, månad efter månad...fick nog tillslut efter ett X antal månader så jag ringde å fråga om en avbetalningsplan...svaret jag fick var "nä tyvärr vi kan inte erbjuda dig det, du kan dock förlänga lånet." vissa får...vissa inte...
Jag fick avbetalningsplan med 890 kr o månaden.. Mitt lån kostade 1150 kr att förlänga varje månad utan att lånet minska

Ja asså ja hade skuld på 16000 å fick avbetalning på 1500 i månaden ...

Fick avbetalningsplan av dom förra veckan på mitt lån på ca 10k. Mailade först (vilket såklart inte går), men fick till svar att jag hade som alternativ att varje månad förlänga lånet och betala in en liten summa utöver det, vilket såklart inte är möjligt. Ringde sedan deras inkasso på en fredag som uppmanade mig att betala in 2000 kr för att dom ens skulle kunna lägga upp en avbetalningsplan. Pengarna skulle synas hos dom senast på onsdagen, annars var det inte möjligt. Prutade ner till 1000 kr som Jag betalade in i torsdags. Ringde dom i måndags och fick en avbetalningsplan på 800 kr i månader. Inga direkta konstigheter men jag ogillar vivus starkt. Tycker dom beter sig så dåligt... Ogillar dom starkt.

Jag fick avbetalningsplan hos Vivus 700 kr i månaden men det var länge sedan. Fick inte låna hos dem fler ggr.

forcker hur har det gått för dig har du fått någon avbetalningsplan?

Ringde Vivus och bad om en avbetalningsplan. Fick ingen utan det är förlängningsavgift på 1950 kr som gäller (vilket jag redan betalat några gånger) och sen får jag amortera så mycket jag kan. Jag frågade varför de inte beviljar avbetalningsplan och svaret var: "Du har haft lån hos oss förut och fått avbetalningsplan då så du borde veta att det är 30 dagars lån och du borde inte låna igen i så fall." Lånet de menar är över ett år gammalt. Då fick jag avbetalningsplan efter att jag förlängt det i typ 12 månader. Tänk vilka pengar de tjänar! Jag vet att det var jätte dumt att låna igen och innan jag gjorde det tänkte jag att måste jag verkligen, finns det inget annat sätt men det fanns det tyvärr inte. Så självklart har man eget ansvar men just Vivus är riktigt hemska och mjölkar utsatta människor på pengar.

Ringde Vivus och bad om en avbetalningsplan. Fick ingen utan det är förlängningsavgift på 1950 kr som gäller (vilket jag redan betalat några gånger) och sen får jag amortera så mycket jag kan. Jag frågade varför de inte beviljar avbetalningsplan och svaret var: "Du har haft lån hos oss förut och fått avbetalningsplan då så du borde veta att det är 30 dagars lån och du borde inte låna igen i så fall." Lånet de menar är över ett år gammalt. Då fick jag avbetalningsplan efter att jag förlängt det i typ 12 månader. Tänk vilka pengar de tjänar! Jag vet att det var jätte dumt att låna igen och innan jag gjorde det tänkte jag att måste jag verkligen, finns det inget annat sätt men det fanns det tyvärr inte. Så självklart har man eget ansvar men just Vivus är riktigt hemska och mjölkar utsatta människor på pengar.

Konstigt jag har haft avbetalning hos dem två gånger men fick tredje gången lån å avbetalningsplan direkt jag bad om det

Ja, verkar konstigt, men jag försökte verkligen, har pratat med flera olika och fick inte ens flytta förfallodatumet. Surt.

Myra pratade du med deras kundtjänst eller deras inkasso?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp