Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

skämtar Vivus med mig?

Hallå där.

Försöker reda ut mitt liv & har skaffat avbetalningsplaner på 4 olika ställen.
Men hos Vivus.se så har jag en aktuell skuld på 10432kr & den växer med 8kr per dag. Ville få en avbetalningsplan med dem som jag kan börja betala av den 25e juli, då jag fick endast 1,500kr kvar av lönen som kommer den 25e juni pga löneutmätning. Men det enda denna OTROLIGT JÄVLA OTREVLIGA bruden sa var att jag ska betala in 4500kr(?) för att få möjlighet till avbetalningplan.

Men med en lön på 1.5k den 25e så kan jag inte betala in 4500kr & tills jag får nästa lön så har skulden redan nått Kronofogden. Hon svarade med ett "Jaha, synd. Men jag kan notera att du iallafall har ringt"

så har ni tips på vad fan man kan göra?
tacksam för all hjälp ni kan rekommendera.

mvh

Talade du med deras inkasso?

Varför släpper du inte den via kronofogden till ditt skuldsaldot om du nu redan har skulder som ligger där ?.
Ska du göra upp avbetalningsplaner samtidigt som du har löneutmätning så kommer du inte ha mycket pengar kvar att leva på.

Ring och be att få prata med inkasso.

Varför släpper du inte den via kronofogden till ditt skuldsaldot om du nu redan har skulder som ligger där ?.
Ska du göra upp avbetalningsplaner samtidigt som du har löneutmätning så kommer du inte ha mycket pengar kvar att leva på.

Engångshändelse. Ett lån på 24000kr som de drog rätt av. & låta det gå till krono? Nej, avgifter och skit gör den ju typ 1000kr dyrare.

Ring igen och prata med deras inkasso och om det är samma tjej be att få prata med någon annan. Har läst i andra trådar att det har hjälpt.

Ja prata med någon annan och förklara din situation.

Tja första ggr. jag ringde var det en inte så trevlig men provade igen och fick en avbetalningsplan och det funkar bra

verkar vara lite av ett lotteri att få en avbetalningsplan hos dem. hade ett lån där förut som jag sköt upp hela tiden, månad efter månad...fick nog tillslut efter ett X antal månader så jag ringde å fråga om en avbetalningsplan...svaret jag fick var "nä tyvärr vi kan inte erbjuda dig det, du kan dock förlänga lånet." vissa får...vissa inte...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp