Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Santander privatlån nekad i efterhand.

Råkat ut för något liknande nu, men Marginalen. Sökte samlingslån dock direkt via dom eftersom de erbjöd samma ränta eller lägre när man utökar sitt lån. Sökte, fick beviljad, signerade skuldebrevet och såg i efterhand att lånet blir ett nytt separat lån med ny ränta. Kontaktade kundtjänst och de sa att det inte går att utöka (trots att det står på hemsidan i samband med att man ansöker). Tänkte att jag får gilla läget. Såg i morse att de tagit en till upplysning via Bisnode och så kollade jag status i appen. Avslag står det. Fattar inte vad som var problemet, klart att jag vill samla krediterna som syns i Bisnode, det är ju det jag vill städa upp.

Fick inte ens ett mail med info om att de ändrat sitt beslut. Uselt!
När var detta?

Idag. Tycker mest att kommunikationen är usel, man sitter och tror att pengarna kommer och så gör de inte det. Ingen info. Syns inte ens när man loggar in via hemsidan. Endast i appen.

Jaha är det så. Det var just det utanför UC jag ville samla, men det fanns ju inget fält att fylla separata belopp i annars hade jag ju gjort det. Aja får vänta tills betyget gått ner igen och söka via förmedlare då. Tack för svaren.
Om du t ex har 400 k synliga skulder på din Uc och sen har du 200 k på Bisnode som inte syns på din Uc, skrev du då i din ansökan att du har skulder på 400 k eller skrev du 600 k? Det är det som kan vara avgörande. Det finns ingen särskild ruta där man anger skulder som är utanför Uc. Man förväntas ange alla skulder man har.
Sen är det inte alla långivare som tar en extra upplysning via Bisnode men känns som att fler börjar göra det nu just för att se hur lånesituationen ser ut.

Om du t ex har 400 k synliga skulder på din Uc och sen har du 200 k på Bisnode som inte syns på din Uc, skrev du då i din ansökan att du har skulder på 400 k eller skrev du 600 k? Det är det som kan vara avgörande. Det finns ingen särskild ruta där man anger skulder som är utanför Uc. Man förväntas ange alla skulder man har.
Sen är det inte alla långivare som tar en extra upplysning via Bisnode men känns som att fler börjar göra det nu just för att se hur lånesituationen ser ut.
Japp ökade kreditförluster hos mer eller mindre samtliga banker samt mer fokus från tillsynsmyndigheter på kreditprövningar driver på att mer och mer saker tas in.

Jag minns inte att det fanns en ruta som frågade efter de totala skulderna utan de frågade efter hur mycket av beloppet jag sökte jag ville samla, och det var hela beloppet då. Gjorde halva ansökan på nytt nu och nej, de efterfrågar inga skulder.

Jag minns inte att det fanns en ruta som frågade efter de totala skulderna utan de frågade efter hur mycket av beloppet jag sökte jag ville samla, och det var hela beloppet då. Gjorde halva ansökan på nytt nu och nej, de efterfrågar inga skulder.
Hmmm... en låneansökan utan att långivaren frågar efter vilka skulder man har... känns skumt. Men om det var en höjning av lån det gällde så kanske det var det. Ingen aning.

Hmmm... en låneansökan utan att långivaren frågar efter vilka skulder man har... känns skumt. Men om det var en höjning av lån det gällde så kanske det var det. Ingen aning.
Misstänker ju att det sket sig pga antal förfrågningar där men tycker ju att de kan ta båda upplysningarna på en gång så de inte först meddelar att man är godkänt…ja och sen ghostar en när det blir avslag. För visst kan de väl inte se belopp på skulder utanför utan går på ff samt scoring?

Misstänker ju att det sket sig pga antal förfrågningar där men tycker ju att de kan ta båda upplysningarna på en gång så de inte först meddelar att man är godkänt…ja och sen ghostar en när det blir avslag. För visst kan de väl inte se belopp på skulder utanför utan går på ff samt scoring?
Skulder som inte syns på uc kan de bara se om de tar Bisnode (undantag för inkassoskulder som inte syns på bisnode heller)

Skulder som inte syns på uc kan de bara se om de tar Bisnode (undantag för inkassoskulder som inte syns på bisnode heller)
Men ser dom ett totalt belopp? Jag ser inte sådant när jag kikar på upplysningen som tagits.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp