Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Santander privatlån nekad i efterhand.

"
Hej,

Din/er låneansökan är beviljad!

Du/ni kan när som helst återkomma till ansökan via länken nedan. När avtalet är signerat görs utbetalningen inom tre bankdagar till det bankkonto som angavs i ansökan.

Observera att om ni är två sökande är det bara en av er som ska klicka på knappen och ni behöver göra signeringen tillsammans.

Klicka på knappen för att gå vidare och signera avtalet."
Det kommer nog stå så på samtliga men när väl avtalet är undertecknat så har dem ändå chans att neka. Inte bara Santander som kör på det men förstår att det är frustrerade har varit med om det själv mer än en gång. En bra regel är att det inte är klart förrens pengarna är på kontot

Det kommer nog stå så på samtliga men när väl avtalet är undertecknat så har dem ändå chans att neka. Inte bara Santander som kör på det men förstår att det är frustrerade har varit med om det själv mer än en gång. En bra regel är att det inte är klart förrens pengarna är på kontot
sant

Santander brukar de flesta tycka vara smidiga

Jag förstår din besvikelse och frustration. I stort sett samma scenario hände för mig för ett år sedan när jag skulle få ett samlingslån på ca 120k från Norwegian Bank via Lendo. Precis innan allt skulle slutföras och utbetalas så nekade de ansökan p.g.a. en helhetsbedömning.
Då hade jag inga fler alternativ på Lendo heller och de kunde inte hjälpa till på något sätt.

När sådant händer så brukar jag skriva till klagomålsansvarig vars kontaktuppgifter finns på resp långivares hemsida.
Jag gör dem uppmärksamma på det problem jag upplever. Det kan vara allt från kundtjänst bemötande till annan otydlighet.

Ja, jag är medveten om att det inte löser ett specifikt problem, men jag förtydligar det jag skrev ovan att jag gör dem uppmärksamma på min upplevelse som kund.

Bra att även betygsätta på exempelvis Trustpilot

De ggr jag drabbats av likartad händelse har jag även kopierat in Lendos klagomålsavd. De bör se hur dem som de samarbetar med beter sig efter du har fått "godkänt".

När sådant händer så brukar jag skriva till klagomålsansvarig vars kontaktuppgifter finns på resp långivares hemsida.
Jag gör dem uppmärksamma på det problem jag upplever. Det kan vara allt från kundtjänst bemötande till annan otydlighet.

Ja, jag är medveten om att det inte löser ett specifikt problem, men jag förtydligar det jag skrev ovan att jag gör dem uppmärksamma på min upplevelse som kund.

Bra att även betygsätta på exempelvis Trustpilot

De ggr jag drabbats av likartad händelse har jag även kopierat in Lendos klagomålsavd. De bör se hur dem som de samarbetar med beter sig efter du har fått "godkänt".
Exakt så gjorde jag också. Det är viktigt att göra allt man kan. Skickade till klagomålsavd, gjorde en överklagan och bad om ny bedömning, lät Lendo ta del av all info, och lättast av allt skriva dåliga omdömen på ett flertal ställen.

Exakt så gjorde jag också. Det är viktigt att göra allt man kan. Skickade till klagomålsavd, gjorde en överklagan och bad om ny bedömning, lät Lendo ta del av all info, och lättast av allt skriva dåliga omdömen på ett flertal ställen.
Erm, vart "överklagar" man?

Erm, vart "överklagar" man?
Hittar man inte via sökrutan på resp långivares hemsida (de är skyldiga att hänvisa till hela klagomålsrutinen), så gå in på Google och skriv klagomålsansvarig Santander (eller den det gäller) så kommer en träff direkt som tar dig till rätt information inkl kontaktuppgifter dit du ska vända dig. Det går INTE att föra dialog med kundtjänsten så man måste lyfta sitt missnöje högre.

Hittar man inte via sökrutan på resp långivares hemsida (de är skyldiga att hänvisa till hela klagomålsrutinen), så gå in på Google och skriv klagomålsansvarig Santander (eller den det gäller) så kommer en träff direkt som tar dig till rätt information inkl kontaktuppgifter dit du ska vända dig. Det går INTE att föra dialog med kundtjänsten så man måste lyfta sitt missnöje högre.
Ok, trodde någon menade överklaga. Då vet jag att det var något annat

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp