Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Santander privatlån nekad i efterhand.

Men ser dom ett totalt belopp? Jag ser inte sådant när jag kikar på upplysningen som tagits.
Tror inte jag förstår hur du menar? De ser väl alla dina skulder när de kollar Bisnode och Uc?

Om du t ex har 400 k synliga skulder på din Uc och sen har du 200 k på Bisnode som inte syns på din Uc, skrev du då i din ansökan att du har skulder på 400 k eller skrev du 600 k? Det är det som kan vara avgörande. Det finns ingen särskild ruta där man anger skulder som är utanför Uc. Man förväntas ange alla skulder man har.
Sen är det inte alla långivare som tar en extra upplysning via Bisnode men känns som att fler börjar göra det nu just för att se hur lånesituationen ser ut.
Nej, så fungerar det inte. Man fyller i hur mycket man vill låna och hur mycket av den summan man vill samla lån för. Man förväntas inte ange alla skulder man har i en låneansökan.

Nej, så fungerar det inte. Man fyller i hur mycket man vill låna och hur mycket av den summan man vill samla lån för. Man förväntas inte ange alla skulder man har i en låneansökan.
Så det är bara smslånföretag som frågar efter ens övriga lån? För det har jag behövt ange många ggr.

Så det är bara smslånföretag som frågar efter ens övriga lån? För det har jag behövt ange många ggr.
Det vet jag inte. Men gör du en låneansökan hos valfri låneförmedlare eller bank så frågar dom ej efter total skuldbörda i ansökningsformuläret. Du fyller i hur mycket du vill ansöka om, om det är ett nytt lån eller samlingslån och vid samlingslån hur mycket du vill samla.

Det vet jag inte. Men gör du en låneansökan hos valfri låneförmedlare eller bank så frågar dom ej efter total skuldbörda i ansökningsformuläret. Du fyller i hur mycket du vill ansöka om, om det är ett nytt lån eller samlingslån och vid samlingslån hur mycket du vill samla.
Ok, men vet att fler här fått avslag eftr att Bisnode tagits just pga att de skulderna inte framkommit.

Ok, men vet att fler här fått avslag eftr att Bisnode tagits just pga att de skulderna inte framkommit.
Absolut, för att dom lånen inte syns på en uc. Och när låneansökan sedan är beviljad och banken vill ha kontoutdrag eller har lösenkrav så framkommer lånen utanför ucn vilket gör att bankens kalkyl ej håller och de drar tillbaka budet. Men man fyller inte i befintliga lån vid en låneansökan ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp