- Meddelanden
- 1 417
- Mottagna reaktioner
- 713
- Poäng
- 677
På vilket sätt har Du lyckats?I samma kontakt med klagomålsansvarig så överklagar du beslutet och begär omprövning. Själv har jag lyckats i 2 fall.
På vilket sätt har Du lyckats?I samma kontakt med klagomålsansvarig så överklagar du beslutet och begär omprövning. Själv har jag lyckats i 2 fall.
Jag har ingen aning vad du skriver om.I samma kontakt med klagomålsansvarig så överklagar du beslutet och begär omprövning. Själv har jag lyckats i 2 fall.
Hade du i ansökan redogjort för de skulder du har i Bisnode och som är utanför din Uc?Råkat ut för något liknande nu, men Marginalen. Sökte samlingslån dock direkt via dom eftersom de erbjöd samma ränta eller lägre när man utökar sitt lån. Sökte, fick beviljad, signerade skuldebrevet och såg i efterhand att lånet blir ett nytt separat lån med ny ränta. Kontaktade kundtjänst och de sa att det inte går att utöka (trots att det står på hemsidan i samband med att man ansöker). Tänkte att jag får gilla läget. Såg i morse att de tagit en till upplysning via Bisnode och så kollade jag status i appen. Avslag står det. Fattar inte vad som var problemet, klart att jag vill samla krediterna som syns i Bisnode, det är ju det jag vill städa upp.
Fick inte ens ett mail med info om att de ändrat sitt beslut. Uselt!
Det har de inte frågat efter. Jag skulle ange summan jag vill samla, vilket var hela beloppet jag sökte. Sen det vanliga inkomst, hyresrätt, gift/ogift mm. Inga frågor om summan på skulder utanför UC.Hade du i ansökan redogjort för de skulder du har i Bisnode och som är utanför din Uc?
Det är en rätt så vanlig orsak till avslag om långivare upptäcker skulder man inte redogjort för i ansökan. Att man angett en klumpsumma med skulder räcker inte om man uteslutit andra skulder som inte syns på ens Uc.Det har de inte frågat efter. Jag skulle ange summan jag vill samla, vilket var hela beloppet jag sökte. Sen det vanliga inkomst, hyresrätt, gift/ogift mm. Inga frågor om summan på skulder utanför UC.
Jaha är det så. Det var just det utanför UC jag ville samla, men det fanns ju inget fält att fylla separata belopp i annars hade jag ju gjort det. Aja får vänta tills betyget gått ner igen och söka via förmedlare då. Tack för svaren.Det är en rätt så vanlig orsak till avslag om långivare upptäcker skulder man inte redogjort för i ansökan. Att man angett en klumpsumma med skulder räcker inte om man uteslutit andra skulder som inte syns på ens Uc.