Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Santander privatlån nekad i efterhand.

I samma kontakt med klagomålsansvarig så överklagar du beslutet och begär omprövning. Själv har jag lyckats i 2 fall.
Jag har ingen aning vad du skriver om.

Ingen aning alls? Vad undrar du?

Tycker det är ganska solklart det jag skriver?

Jag fick ett lån via Lendo som godkändes och signerades av mig för utbetalning. Därefter fick jag nej, dvs inget lån. Jag skrev till klagomålsansvarig hos långivaren och klagade. Klagomålet gällde mer än det avslag jag fick. Kopierade in Lendo i mailen och bad om en omprövning av lånebeslutet. I ett fall ringde klagomålsansvarig från långivaren upp mig och berättade att de tittat på ärendet igen i samråd med Lendo. Det visade sig att oklarheter rådde mellan Lendos uppgifter till dem där Lendo kryddat med en inkomst som inte är månatlig utan årlig. Det stämde således inte med de uppgifter jag fyllde i mot långivaren. Ärendet omprövades, jag fick en ny signeringslänk för signering, blev godkänd och lånet betalades ut. Med det menade jag att jag lyckades. Likartat förfarande vid annat lyckat tillfälle. Så två ggr lyckades jag gå förbi kundtjänsternas stereotypa svar.
Vilken långivaren är spelar mindre roll då förfarandet är lika då alla långivare är skyldiga att visa gången för klagomål.

Om det fortfarande är oklart vad jag ovan redogjort för, ja då vet jag inte vad du vill ha klarhet i.

Observera att jag delar min upplevelse, ingen annans. Observera även att det är i välmening jag tipsar om att klagomålsansvarig finns ifall någon missat det. Det är inte för att vara dum.

Vill man inte lämna omdöme på t exTrustpilot så gör man inte det.

Vill man inte lyfta det man är missnöjd över till klagomålsansvarig så gör man inte det.

Allt är frivilligt, men fick för mig att denna sida var till för tips och att dela erfarenheter, men så klart glömmer jag varje gång att det finns gäddor i vassen som är beredda att ordmärka och hugga oavsett hur övertydlig man är och oavsett om man ärligt delar självupplevda händelser.

Ok, trodde någon menade överklaga. Då vet jag att det var något annat

Råkat ut för något liknande nu, men Marginalen. Sökte samlingslån dock direkt via dom eftersom de erbjöd samma ränta eller lägre när man utökar sitt lån. Sökte, fick beviljad, signerade skuldebrevet och såg i efterhand att lånet blir ett nytt separat lån med ny ränta. Kontaktade kundtjänst och de sa att det inte går att utöka (trots att det står på hemsidan i samband med att man ansöker). Tänkte att jag får gilla läget. Såg i morse att de tagit en till upplysning via Bisnode och så kollade jag status i appen. Avslag står det. Fattar inte vad som var problemet, klart att jag vill samla krediterna som syns i Bisnode, det är ju det jag vill städa upp.

Fick inte ens ett mail med info om att de ändrat sitt beslut. Uselt!

Råkat ut för något liknande nu, men Marginalen. Sökte samlingslån dock direkt via dom eftersom de erbjöd samma ränta eller lägre när man utökar sitt lån. Sökte, fick beviljad, signerade skuldebrevet och såg i efterhand att lånet blir ett nytt separat lån med ny ränta. Kontaktade kundtjänst och de sa att det inte går att utöka (trots att det står på hemsidan i samband med att man ansöker). Tänkte att jag får gilla läget. Såg i morse att de tagit en till upplysning via Bisnode och så kollade jag status i appen. Avslag står det. Fattar inte vad som var problemet, klart att jag vill samla krediterna som syns i Bisnode, det är ju det jag vill städa upp.

Fick inte ens ett mail med info om att de ändrat sitt beslut. Uselt!
Hade du i ansökan redogjort för de skulder du har i Bisnode och som är utanför din Uc?

Hade du i ansökan redogjort för de skulder du har i Bisnode och som är utanför din Uc?
Det har de inte frågat efter. Jag skulle ange summan jag vill samla, vilket var hela beloppet jag sökte. Sen det vanliga inkomst, hyresrätt, gift/ogift mm. Inga frågor om summan på skulder utanför UC.

Fast om man har krediter utanför UC som upptäckts via Bisnode så är det antingen ett KALP avslag pga belåning eller att man bedömmer att risken är högre pga man är en person som har krediter utanför UC..

Det har de inte frågat efter. Jag skulle ange summan jag vill samla, vilket var hela beloppet jag sökte. Sen det vanliga inkomst, hyresrätt, gift/ogift mm. Inga frågor om summan på skulder utanför UC.
Det är en rätt så vanlig orsak till avslag om långivare upptäcker skulder man inte redogjort för i ansökan. Att man angett en klumpsumma med skulder räcker inte om man uteslutit andra skulder som inte syns på ens Uc.

Det är en rätt så vanlig orsak till avslag om långivare upptäcker skulder man inte redogjort för i ansökan. Att man angett en klumpsumma med skulder räcker inte om man uteslutit andra skulder som inte syns på ens Uc.
Jaha är det så. Det var just det utanför UC jag ville samla, men det fanns ju inget fält att fylla separata belopp i annars hade jag ju gjort det. Aja får vänta tills betyget gått ner igen och söka via förmedlare då. Tack för svaren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp