Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Sökt lån hos CreditStar- kolla din Bisnode

Håller med att du ska anmäla dem! Inte nog med att de tar mer än 1 ff vid ansökan mn går även in och snokar i folks konton... inte okej! Hoppas deras tillstånd ryker.

Nu när jag kollade på min ff så här dom gjort 2 på mig med , 11 dagar mellan!!
Ska man anmäla till bisnode eller vad tycker ni?

Nu när jag kollade på min ff så här dom gjort 2 på mig med , 11 dagar mellan!!
Ska man anmäla till bisnode eller vad tycker ni?

Ja, förutsatt att det gäller en och samma ansökan! bara att ringa Bisnode och uppge ditt personnummer och säga att CreditStar tagit 2 upplysningar på dig för en enda låneansökan.
MIna var också tagna med några dagar mellanrum.

Säkert många fler som råkat ut för det men inte märkt!!

Mailade till bisnode nu och uppgav mitt personnummer så hoppas dom tar tag i det.

Mailade till bisnode nu och uppgav mitt personnummer så hoppas dom tar tag i det.

bra!!! Berätta gärna vilket svar du kommer att få från deras utredningsenhet.
PS: Du skrev väl att de ska ta bort den ena ff? Det sa jag att jag vill att de ska göra men om du missade så fattar de väl själva att en ska tas bort.

bra!!! Berätta gärna vilket svar du kommer att få från deras utredningsenhet.
PS: Du skrev väl att de ska ta bort den ena ff? Det sa jag att jag vill att de ska göra men om du missade så fattar de väl själva att en ska tas bort.
Fick svar av bisnode nu att: om jag ansåg att dom tagit för många förfrågningar på creditstar så skulle jag ringa till creditstar och kräva dom tog tillbaka en.... Jaha? Så mkt brydde dom sig

Fick svar av bisnode nu att: om jag ansåg att dom tagit för många förfrågningar på creditstar så skulle jag ringa till creditstar och kräva dom tog tillbaka en.... Jaha? Så mkt brydde dom sig

ge inte upp!
När jag ringde till Bisnode då hade jag redan pratat några gånger med den finska damen på creditstars kundtjänst och de påstod att de bara tagit 1 upplysning. Inte ens när jag mejlade båda kopiorna och krävde att de ska ta bort en ff medgav de att de gjort fel utan vidhöll vid att de bara tagit 1 kopia.... större idioter får man leta efter!

då tog jag kontakt med Bisnode och kunde säga att creditstar vägrar ta bort den ena felaktiga ff.

Det är kanske den vägen man måste gå.

Till vilken mail skickade du, när jag ringde sa de att man skulle skicka till kredit.se@bisnode.com och inte till den vanliga mailen. Jag har inte fått svar än dock.

Jag hade ett lån hos dom och de kollade igenom mina konton men även att jag skulle få pengar från försäkringskassan. Jag var sen med betalningen och skrev till dom att min utbetalning från F-kassan var försenad. Jag fick till svar att jag skulle gå in och kolla på f-kassan då där finns information om min utbetalning.
När jag gick in på f-kassan så såg jag att de just beslutat och gjort en utbetalning.
Jag skrev och undrade hur de kunde veta det och då slingrade de sig och förnekade att de visste.

De kollade även mina konton när jag ansökte och ställde frågor kring tidigare utbetalda lån som de såg på mitt kontoutdrag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp