Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Sökt lån hos CreditStar- kolla din Bisnode

De tog två fd på mig när jag sökte nu i somras men även när jag sökte för ett år sedan..

De tog två fd på mig när jag sökte nu i somras men även när jag sökte för ett år sedan..
Verkar som att de satt det i system...

tycker att alla som råkat ut för det ska kontakta Bisnode och anmäla!

Jag har anmält det nu. Hittade mina kopior och skickade med dem.

Senast ändrad:
Jag har anmält det nu. Hittade min kopior och skickade med dem.
Bra gjort! återkom gärna när du fått svar från Bisnode. Det tog ca 10 dagar från att jag anmälde tills jag fick återkoppling.

Dom här jävla Creditstar alltså.
Ringde mig precis, samma jävla finska vi alla har pratat med.
Så säger hon "Vi har precis loggat in på din bank via instratator och kan inte se där att du har gjort en betalning till oss".

Jag vet att jag har gett tillåtelsen men jag undrar 1) Hur fan jag tar bort denna tillåtelsen. 2) Är det inte obehagligt att dom 1 månad efter utbetalat lån går in och tittar vad jag lägger mina pengar på?

Dom här jävla Creditstar alltså.
Ringde mig precis, samma jävla finska vi alla har pratat med.
Så säger hon "Vi har precis loggat in på din bank via instratator och kan inte se där att du har gjort en betalning till oss".

Jag vet att jag har gett tillåtelsen men jag undrar 1) Hur fan jag tar bort denna tillåtelsen. 2) Är det inte obehagligt att dom 1 månad efter utbetalat lån går in och tittar vad jag lägger mina pengar på?
Tvivlar starkt på att de överhuvudtaget får göra så!!!
Instantor godkänner man att de använder sig utav EN GÅNG vid själva låneansökan men de kan väl inte ha rätt att logga in på ditt konto hur som helst!!!!

ring banken och hör vad de tycker om detta, de kanske kan ta bort möjligheten för CreditStar att logga in på ditt konto.

Å den där kvinnan på deras s k kundtjänst är bara too much! så oresonlig och otrevlig så man skäms.

Så här står det om Instantor på Nätet:

"Instantor:

Instantor identifierar en person genom att tjänsten är kopplad till bankerna. Fördelen är att man därmed bara behöver ha tillgång till att logga in på sin internetbank för att användarverifiering ska kunna ske. När en låneansökan ska skickas in kan Instantor i vissa fall väljas som identifieringsprocess. Det som då sker är att man loggar in på sin internetbank och därmed blir man identifierad. När detta skett omdirigeras man automatiskt tillbaka till det låneföretag man ansökt lån hos.

Användarverifiering med Instantor rekommenderas enbart de som inte har BankID. De som har BankID bör istället välja denna väg då den är snabbare och enklare än att gå ”ett extra steg” via Instantor.

Instantor har erbjudit denna tjänst sedan 2010 och har samarbete med ca 150 olika banker i ett stort antal länder."

Jag tolkar det som att Instantor är ett av flera sätt att identifiera sig på vid låneansökan. Det borde inte ens vara möjligt att tredje part kan logga in utan ditt godkännande vid varje tillfälle.

Antingen bluffar den finska damen att de har kollat ditt konto eller så rekommenderar jag att du hör av dig till banken.

Hej
Dom får inte gå in och kolla dina transaktioner!! Dom får bara tillgång till instanator för att kolla att det är ditt konto dvs rätt person som ansökt. Gdpr säger jag bara....anmäl

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp