- Meddelanden
- 3 054
- Mottagna reaktioner
- 1 369
- Poäng
- 1 057
Är ju helt beroende på om bostadsbidraget kommer denna månad+ att beroende på uppdelningen så är det inte säkert att så mkt barnbidrag kommer in.Tack för återkoppling. Som jag förstår det har du sjukpenning och får ut 12300 kr i månaden till och med september som det är beviljat nu. Du har ansökt om bostadsbidrag och rimligt bidrag borde ligga på 4-5000 kr och jag förmodar att du får halva barnbidraget med flerbarnstillägg och inget underhållsstöd om ni har delad vårdnad. Har du sökt i maj eller nu i juni? Det är väsäntligt eftersom du får bostadsbidraget från och med den månad du har sökt.
vad jag ser kan du iaf komma loss med 18-20000 kr nu när inkomsterna kommer nu till midsommar. Meddela hyresvärden att du kommer att betala två månadsavier dvs 17200 kr och nästa månad betalar du samma, dvs 2 hyresavier och så är du ikapp med hyran, du har tak över huvudet till dig och barnen. Om vi börjar där, kan du klara av det och genomföra den uppgörelsen med din hyresvärd?
Alla andra räkningar får hamna efter, de är inte prioriterade i dagsläget. Säg upp streamingtjänster, elräkningen kan du strunta i och meddela elbolaget att du betalar nästa månad om de skickar påminnelse. Hemförsäkringen och a-kassan måste du betala så du inte tappar din SGI. Har du hamnat efter så ring och prata med A-kassan om att du vill göra rätt för dig.
Jag är helt övertygad om att om du betalar två hyresavier till hyresvärden under två månader tot 4 st och berättar läget så kommer inte hyresvärden att vräka dig.
Mat på bordet blir nästa att lösa men först ska vi säkra bostaden.
återkoppla om du klarar av ovan och svara gärna på mina frågor.
Du fick det att låta lite lättare än det är där