Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rock bottom till slut

Verkligen tråkigt att höra. Jag har också varit där men tack och lov inte lika djupt.
Det finns olika grupper på Facebook där folk hjälper till med insamlingar osv.
Känner verkligen med dig och jag hoppas att det löser sig. ❤️
Ja jag gick t.o.m med i en sån grupp på facebook men ingen har svarat på 4 dagar.

Tack för omtanken. Tänk att det är en realitet att typ bli hemlös. Jag, en helt normal människa.

Ja jag gick t.o.m med i en sån grupp på facebook men ingen har svarat på 4 dagar.

Tack för omtanken. Tänk att det är en realitet att typ bli hemlös. Jag, en helt normal människa.
Har du pratat med hyresvärden ?
Försökt få anstånd med hyran ?

Men va fasen! Ska de sätta barnen på gatan eller? Fy vad jag känner för dig, tänker så det knakar! Har du nåt att sälja? Panta?
Soc brukar vara nöjd om barnen har en förälder att bo hos..

Har du pratat med hyresvärden ?
Försökt få anstånd med hyran ?
Jaja, dom har slut på tålamod. Brevet är skickat. Dom tyckte att själva brevet skulle hjälpa hos socialen men där hade dom fel.

Kommuner gör lite olika där, men du kan ju upplysa socialnämnden om att barnet/barnen blir avhysta ur ett hem, även om ett till hem finns, och att det absolut påverkar barnen.
Många kommuner jobbat på fint med avhysningar. Vi har en kommun i mitt område som är så pass hopplös att det blir suckar utöver det vanliga när ärenden kommer in från det området.
För inte allt för länge sedan fick en inte ont anande politiker i den kommunen socialnämndens ordförande, en kollega på tråden som levererade ganska hårda ord och undrade vart f-n dom höll hus..
Efter det har dom varit lite behändiga..

Kommuner gör lite olika där, men du kan ju upplysa socialnämnden om att barnet/barnen blir avhysta ur ett hem, även om ett till hem finns, och att det absolut påverkar barnen.
Många kommuner jobbat på fint med avhysningar. Vi har en kommun i mitt område som är så pass hopplös att det blir suckar utöver det vanliga när ärenden kommer in från det området.
För inte allt för länge sedan fick en inte ont anande politiker i den kommunen socialnämndens ordförande, en kollega på tråden som levererade ganska hårda ord och undrade vart f-n dom höll hus..
Efter det har dom varit lite behändiga..
Hmm, otroligt ändå.

Ja jag får väl hänga på låset igen då.

Hur stor summa är det med hyrorna du ligger efter med totalt ? Lider med dig verkligen <3

Hur stor summa är det med hyrorna du ligger efter med totalt ? Lider med dig verkligen <3
Minst 16K vad jag förstått. Men blir ju en till när det skall betalas in (runt 26:e) då en ny hyra tillkommit.

Tack för det kompis! <3

Senast ändrad:
Vart i landet bor du? Du kan möjligtvis inte flytta in till exet ett tag med ungarna? Några föräldrar/syskon att bo hos ett tag bara någon månad så du kanske orkar/kan ta tag i lite saker?

Låter som att du skulle behöva få vila opp dig lite och bli ompysslad någon vecka och bara "skita i allt" ett tag för att samla kraft och ta tag i saker och ting.

Hoppas det går vägen för dig vännen <3

Hälsningar, Kalle.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp