Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rock bottom till slut

Hade det varit en vän så. Detta är en person jag aldrig träffat IRL.

Får man fråga hur det kommer sig att du lånar ut 500:- utav dina absolut sista 1000:- till en person som du aldrig har träffat - något som nu gör att du inte ens har pengar till mat till dina barn?

Märkväl, jag kanske hade gjort samma sak som du gjorde men tycker bara det är förvånande.

Senast ändrad:
Får man fråga hur det kommer sig att du lånar ut 500:- utav dina 1000:- till en person som du aldrig har träffat - något som nu gör att du inte ens har pengar till mat till dina barn?

Märkväl, jag kanske hade gjort samma sak som du gjorde men tycker bara det är förvånande.
För att jag är desperat. Jag har alltså pratat med denna personen till och från i flera år. Det är ungefär som här. Jag skulle få 500 extra några timmar senare. Klart jag tar den dealen. Men visst, sjukt dumt såhär i efterhand.

Kan försöka uppdatera lite. Har varit så jäkla stressad och mått sämre än någonsin.

Har fått 3 veckor extra på mig att betala in. Har kontakt med soc men den processen är ganska lång och jag tror i ärlighetens namn inte att jag får hjälp därifrån. Men det är bara att försöka med allt man har.

Har mina barn ganska mycket och det gör så jäkla ont i mig när jag vet vad som kan vänta. De har dessutom sommarlov och jag har exakt 7 kronor på kontot. Maten är slut. Jag känner mig SÅ fruktansvärt usel som förälder.

Nu har jag iaf gjort det jag kan och sålt allt av värde. Tiden får helt enkelt utvisa hur det blir.
Hej!

Hur gick hyresvärden med på att förlänga vräkningen med 3 veckor? Det låter ju som att de är medgörliga och vill lösa situationen för dig. Acceptera inte 3 veckor utan förklara att du vill ha en del som avbetalning och att du betalar hyran i tid framåt. Som exempel är att du betalar en förfallen hyra och en hyra framåt, det som du inte har råd med får du avbetalning på i en klumpsumma. Det är ett förslag på hur du kan erbjuda hyresvärden att hamna i fas.

såg att du skrev att KFM dragit allt från FK, det kan de inte. KFM har alltid ett förbehållsbelopp att förhålla sig till. Är skulden dragen från FK och deras fordringshantering så beror det på att det saknas en avbetalningsplan och här informerade jag dig om att du måste ringa och prata med handläggaren som har hand om din skuld på myndigheten. Det finns verkligen saker du kan göra här så du får inte klappa ihop och ge upp när vi är så många som ger dig tips och råd. KÄMPA NU!!!

För att jag är desperat. Jag har alltså pratat med denna personen till och från i flera år. Det är ungefär som här. Jag skulle få 500 extra några timmar senare. Klart jag tar den dealen. Men visst, sjukt dumt såhär i efterhand.
Du får ansöka om betalningsföreläggande mot vederbörande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp