Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Risicum = Varning, dåligt!

Jag har gjort samma. Avbetalat via inkasso. Fått låna igen (för ett tag sedan). Varit försenad och fått låna igen, och det de senaste veckorna. Men låna från risicum när man har ett försenat lån hos lånbutiken går inte. Låter superkonstigt att du inte får låna... Jag tycker de normalt är väldigt medgörliga.

Nick.. De svarar dig ju "Det går inte att ta lån från Risicum om betalningen är förfallen från Lånbutiken" alltså ser de det som att du inte har betalat tillbaka än på de lån som du har på lånbutiken. De har inte registrerat din betalning där än.

Jag måste ju säga att jag fattar inte denna tråd.. Bolagen är inte dåliga för dom nekar låntagare att låna när de redan har öppna försenade lån i samma koncern. Likaså för att de ringer upp för att ställa frågor så man inte lånar mer än vad man kan betala tillbaka.

Risicum är ju en av de största aktörerna i Norden och förmodligen en av de mest seriösa eftersom de är ett större företag med tydliga rutiner.

Dåliga bolag är inkonsekventa bolag där du aldrig vet vad som händer med din försenade betalning eller med kass kundsupport och liknande. Om man tycker att risicum och t. ex folkia är oseriösa och dåliga vilken sms aktör anser man då vara bra? Snabbfinans?

Hej gammal tråd men hur gör lånbutiken vid försening?
Jag vet att man har 14 dagar på sig innan de går igenom förseningar men om man är mer än 14 dagar sen hur gör de då? kommer det påminnelse via mail eller via brev?
såg precis i min kalender att jag skulle ha betalt i fredags för att vara inom 14 dagar

Tack på förhand

Hej!
Någon förstagångslånare som använt Risicum eller Lånbutiken på senaste tiden och vet om dem ringer upp om man ansöker via det gamla hederliga sättet - sms? Såg i tråden här att Risicum ringer upp trotts e-leg...
Tacksam för svar-

Gammal tråd.
Men ville säga jag fick 25.000 på Lånbutiken - Med 1 (!) i Bisnodebetyg...
Fick skicka två lönespecifikationer och mitt intyg på att jag har fast tjänst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp