- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Du är spärrad 5 år. Så länge de får behålla dina personuppgifter efter avslutat lånFan att man är spärrad där o de vägrar låsa upp :-/
Du är spärrad 5 år. Så länge de får behålla dina personuppgifter efter avslutat lånFan att man är spärrad där o de vägrar låsa upp :-/
Tror nog att bokföringslagen styr över det och då måste uppgifterna sparas i 7 år.Du är spärrad 5 år. Så länge de får behålla dina personuppgifter efter avslutat lån
Lite olika det. Det är för skattemässigt som det ska vara 7 år och penningtvätt 10 år. Sedan om det inte finns några ingångna avtal ska de helst inte spara länge alls. Sedan har vissa bolag 5 år. Vi har det på mitt jobb på de som inte har några nuvarande avtal med oss.Tror nog att bokföringslagen styr över det och då måste uppgifterna sparas i 7 år.
Mitt svar avsåg ingångna avtal, men jag tänkte aldrig så långt som till penningtvättLite olika det. Det är för skattemässigt som det ska vara 7 år och penningtvätt 10 år. Sedan om det inte finns några ingångna avtal ska de helst inte spara länge alls. Sedan har vissa bolag 5 år. Vi har det på mitt jobb på de som inte har några nuvarande avtal med oss.

Ja dessa lagarmen en del är bra vi har kan jag kännaMitt svar avsåg ingångna avtal, men jag tänkte aldrig så långt som till penningtvätt![]()