Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ringa långivare och be om sänkt ränta?

Alltså ditt betyg kommer vara mycket bättre än 2.96% :)

15 FFS kvar , spelfri, nollat kreditkort och UC betyget är på 2.96%. Börjar få upp hoppet om att få ner mina kostnade i januari när mina FFs är borta.

Vad kan mitt betyg ligga på när jag har betalat bort santander samt blivit av med alla förfrågningar???

Uppdatering : 7 FF kvar, lånen har minskat med 8000 i månaden sen januari och betyget är just nu 1.2%. Dummade mig och tog en förfrågning 15 april. I början av oktober blir jag av med en till FF och till uppdateringen i oktober blir den senaste förfrågningen 6 månader gammal. Borde väl komma under 1% då? Kommer iallafall att försöka mig på ett samlingslån då.

ca 850k blanco inkomst 480.000.

Kredtikortet gör mycket på betyget.

I juni var betyget 1.8%, i juli hade jag använt 10700/20000 då steg betyget till 4.6% . Blev av med 2 förfrågningar så sjönk det till 3.2% och nu med nollat kreditkort 1.2%.

Uppdatering igen. Kunde inte hålla mig och sökte samlingslån idag. Erbjuden direkt 350.000 med lösenkrav av en bank. Månadskostnaden kommer sjunka med 3000 kr i månaden. 5.7% ränta istället för 10.90% som jag har idag på 3 lån. FAN VAD SKÖNT! nu kanske man har läge att få ner räntorna på dom andra lånen också

Uppdatering igen. Kunde inte hålla mig och sökte samlingslån idag. Erbjuden direkt 350.000 med lösenkrav av en bank. Månadskostnaden kommer sjunka med 3000 kr i månaden. 5.7% ränta istället för 10.90% som jag har idag på 3 lån. FAN VAD SKÖNT! nu kanske man har läge att få ner räntorna på dom andra lånen också

Oj, det var ingen dålig ränta på 350000kr :)

Bra jobbat!

Riktigt bra!, ringde en av bankerna som jag har lån hos. Haft det i ca 2 år med 10.9% ränta. Dom sänkte den till 3.94% 1500 kr i månaden sparas in även där. collector kunde bara sänka 2% och nu ska jag ringa den sista banken som jag har ett stort lån hos. Hoppas att dom kan göra några procent där också.

Kanske blir skuldfri några år tidigare än 2028 :)

sista banken sänkte från 11.90 till 6.95. ! Bra förmiddag. Månadskostnaden har nu sjunkit från 14.500 till ca 10700

Vad var ditt argument till banken för att få sänkt ränta? Tog dom kreditupplysning för att lyssna på argumenten?

Att jag har ansökt om lån idag och fått 5.7% ränta, om ni inte sänker den så betalar jag bort lånet imorgon. Vet inte om dom tog en till men jag tror inte de, dom ser ju min ansökan via lendo.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp